Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vilken bank är Macvänligast?


hagviken

Rekommendera Poster

Jag vill byta bank.

 

Jag vill att E-legitimation/Bank-ID ska fungera smärtfritt med min Mac.

 

Jag vill kunna använda E-leg på andra datorer än min egen, gärna utan krångel.

 

Jag föredrar Safari

 

Vilken bank ska jag välja?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Swedbank har jag aldrig haft några problem med

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har Nordea och är väldigt trött på allt strul. Inte bara med E-leg utan med en rad andra prylar, men för mig är det viktigast att just detta funkar bra i alla fall. Hur är SEB, Danske Bank, Östgöta och Länsförsäkringar? Andra förslag? Vill inte ha Swedbank.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Swedbank har jag aldrig haft några problem med

 

Swedbank fungerar hur bra som helst för mig med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kanske bara är jag, men borde man inte välja bank efter vilken som ger bäst ekonomiska villkor? Okej att man kan välja ett tangentbord eller något annat som är lämpat för mac. Men att välja bank efter vilken som lirar bäst med mac kanske känns lite väl?

 

Menar inte att på något sätt vara otrevlig, det är bara en frågeställning :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inte haft några problem med vare sig Skandiabanken eller SHB.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kanske bara är jag, men borde man inte välja bank efter vilken som ger bäst ekonomiska villkor? Okej att man kan välja ett tangentbord eller något annat som är lämpat för mac. Men att välja bank efter vilken som lirar bäst med mac kanske känns lite väl?

 

Menar inte att på något sätt vara otrevlig, det är bara en frågeställning :)

 

Nja, jag sköter aktieaffärer separat. I övrigt har jag inga lån eller större sparande på bankkontot. Så de ekonomiska villkoren är av sekundär betydelse. För mig är det viktigast att alla vardagsärenden funkar smidigt, E-leg. i synnerhet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med rocoholic. Har just bytt från Swedbank (inga tekniska problem med mac där) till Handelsbanken. Varför då ? Stålberg har satsat på Baltikum. För det har han hur mycket betalt som helst. Dessutom har du och jag lånat ut massor av stålar till Swedbank (som skattebetalare) som nu har mage att dela ut bonusar till avdelningar som gått 'bra'. Strunt i macsupporten, det fixar sig mha detta forum bla, välj bank utifrån andra premisser.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tog en fristående sparbank som använder sig av swedbanks system. De hade bättre villkor och har inte lånat ut pengar till Baltikum. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Länsförsäkringar bank kan och vill jag rekommendera

 

Jäkligt nöjd jag med. Nu använder jag förvisso aldrig bank-id men ändå ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jobbar med redovisning och jobbar frekvent med diverse banker... Den bästa internetbanken som jag tycker är helt klart danske bank... (Provinsbanken)...

 

Kör bankernas hemsidor på PC så hur dom fungerar i relation till varandra på just mac vet jag inte men jag vet att provinsbanken fungerar utmärkt på mac... Ingen skillnad från pc.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SEB funkar jätte fint för mig

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SEB funkar jätte fint för mig

 

Samma här. Har varit kund sedan 1977. :)

 

Med vänlig hälsning

Olli

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samma här. Har varit kund sedan 1977. :)

 

Med vänlig hälsning

Olli

 

3 tim efter mitt inlägg ovan ringer SEB och frågar om jag kan komma till kontoret på Mynttorget i Stockholm och dikutera min finansiella status.

 

SEB har aldrig ringt mig förut, läser de Macforum, eller var det en tillfällighet? :)

 

Med vänlig hälsning

Olli

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nordea har sämst macstöd. Bank-id för mac funkar väldigt dåligt. Man ska köra med XP om man har Nordea.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nordea har sämst macstöd. Bank-id för mac funkar väldigt dåligt. Man ska köra med XP om man har Nordea.

det finns en lösning nu för mac. Lite meckigt att komma igång men sen är det inga problem. Pm det funkar med snökissen vet jag inte men det hänger ju på nexus...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...