Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iPhone 3GS + Gmail IMAP


HenrikGrunden

Rekommendera Poster

HenrikGrunden

Hej,

 

Skaffade en ny iPhone 3GS via Telenor i förra veckan, allting är till belåtenhet. Förutom mail-applikationen som ställer till mycket problem. Först och främst (även fast jag har på "Push" i inställningarna" så uppdaterar den inte inboxen med nya mail efter att dem kommit.

 

Dessutom går det ibland inte att trycka på "Inkorgen" även fast jag har inkommande mail, och ibland står det en "etta" bredvid. Men själva Inkorgen är gråmarkerad och jag kan inte trycka mig in på den.

 

Har ni några tips vad som kan vara galet och varför beter den sig på detta vis?

 

/Hälsningar

Henrik

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prova skippa push och kör automatisk hämtning var 15;e minut istället. Det funkar iaf strålande för mig.

Push har jag aldrig provat. Vet inte ens om det funkar med gmail.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkar som kommunikationsproblem mellan iPhone och Gmail, det kan även vara nätverksrelaterat - att den får dålig kontakt med Gmail och därför inte kan uppdatera så snabbt.

 

För mig fungerar iPhone klockrent med Mobile Me.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har googlat lite och kan inte hitta nånstans att Gmail stödjer Push så isf är det inte så konstigt det inte fungerar ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det stämmer att Gmail inte stödjer push. jag använder mig av GPush för att få den funktionen. Funkar riktigt bra faktiskt, mailen dyker upp sekunder efter att jag fått dom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...