Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Annons vid uppstart


baraoscar

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag har stött på ett problem med min macbook.

För ett par månader sedan installerade jag en demo av ett program vid namn Astoundstereo, från Apples hemsida. Efter en halv dags användande beslöt jag mig för att ta bort programmet och allt som påminde mig om det för gott, men än idag tvingas jag varje gång jag startar upp min dator se deras hemska annons där de vill göra mig uppmärksam på att provversionen jag laddade ner för en evighet sedan har nått sitt slut. Det som är mest irriterande med denna annons är att den gör uppstarten långsammare, så den måste bort.

 

Därför behöver jag er hjälp.

Hur blir jag av med skiten!?

 

Kan tillägga att jag hade Apptrap installerat när jag tog bort programmet, så alla filer bör vara borta.

Har även sökt efter filer med liknande namn genom Spotlight, men dock utan resultat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Jag har stött på ett problem med min macbook.

För ett par månader sedan installerade jag en demo av ett program vid namn Astoundstereo, från Apples hemsida. Efter en halv dags användande beslöt jag mig för att ta bort programmet och allt som påminde mig om det för gott, men än idag tvingas jag varje gång jag startar upp min dator se deras hemska annons där de vill göra mig uppmärksam på att provversionen jag laddade ner för en evighet sedan har nått sitt slut. Det som är mest irriterande med denna annons är att den gör uppstarten långsammare, så den måste bort.

 

Därför behöver jag er hjälp.

Hur blir jag av med skiten!?

 

Kan tillägga att jag hade Apptrap installerat när jag tog bort programmet, så alla filer bör vara borta.

Har även sökt efter filer med liknande namn genom Spotlight, men dock utan resultat.

 

Om det är ett eget program som autostartar så bör det ligga antingen i mappen "Din startdisk/Bibliotek/StartUpItems" (om du ser något där som du misstänker är så är det bara att trasha filen) eller oxå i "Systeminställningar >> Konton >> (Ditt konto) filken Startobjekt". Markera det du misstänker vara skräp och klicka på minustecknet.

Ett jäkla sätt att lämna skräp kvar på datorn efter en demo. Sånt är mer eller mindre förbjudet i mac-världen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...