Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Återfå händelser i iPhoto?


noname93

Rekommendera Poster

Tja.

 

Idag installerade jag ny SL problemfritt. Vad jag gjorde var att jag också gjorde en ren installation så hela hårddisken rensades. Jag hade sparat allt viktigt för mig på min externa hårddisk. Tyvärr har jag precis märkt att "exportera bilder" i iPhoto bara gör just det, exporterar bilder. Jag hade nämligen hoppats på att händelser, ansikten mm. skulle sparas.

 

Nu undrar jag om det finns något sätt att få tillbaka händelserna. Jag vill då helst inte ladda ner något program som gräver upp gamla filer osv. Jag vet att vissa kommer tycka att jag borde säkerhetskopierat med Time Machine, men själva poängen var att få en ny och fräsch disk med allt förutom det viktigaste borttaget.

 

Jag vill helst inte behöva dela upp allt igen då det var ca 40 händelser med 4200 bilder, tagna mellan datumen Augusti 2006 - juni 2015 (Ja det är nåt som är fel :P )

 

Så iaf tipsa mig vad jag kan göra så är jag evigt tacksam!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvärr...  :cry:

 

Du skulle sparat hela biblioteket.

Alternativt "Dela-->Bränn" inifrån iPhoto, för det sparar (såvitt jag vet) all metadata om bilderna också. Då hade du fått ta några händelser i taget, så att det ryms på en DVD i taget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag lyfte bara in biblioteket från en Time Machinekopia in i Snow Leopard och allt finns där. Bara dra-och-släpp.

 

Se till att uppdatera iPhoto bara, för biblioteket förändrades med senaste iPhotouppdateringen.

 

Ah, såg nu att du exporterat hela skiten.

 

har du någon Time Machine kopia?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag lyfte bara in biblioteket från en Time Machinekopia in i Snow Leopard och allt finns där. Bara dra-och-släpp.

 

Se till att uppdatera iPhoto bara, för biblioteket förändrades med senaste iPhotouppdateringen.

 

Ah, såg nu att du exporterat hela skiten.

 

har du någon Time Machine kopia?

Nej, det har jag inte... :/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, ny fråga.. om jag har ett gammalt iPhoto bibliotek(cirka ett halvår kanske). Hur gör jag för att få det biblioteket.

 

Asså: jag har en mapp som heter iPhoto Libary och som har iPhotos logo typ. Det är alltså en iPhoto mapp jag kopierade över till min Externa innan förra ominstallationen. Jag har försökt att ersätta den nya tomma mappen med den gamla med bilder men det funkar inte.. När iPhoto startar finns det inga bilder och den importerar inte heller.

 

EDIT: Jaha det funkade bara att dra iPhoto Mappen till iPhoto(Det gjorde det inte första gången.) Får nu hoppas att den delar upp i rätt händelser också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Annars finns iPhoto Library Manager och du ska hålla på med olika bibliotek. versiontracker.com

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Annars finns iPhoto Library Manager och du ska hålla på med olika bibliotek. versiontracker.com

Okej, tack. Ska se på den om jag inte lyckas nu :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En till fråga. Jag har fixat nästan allt nu, eller är iaf på väg. Jag undrar bara: Går det på något sätt att nolställa ansikten? Det har liksom blivit lite knas och han har fått något för sig så nu vill jag nollställa så han letar om på nytt... går det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

? :(

För att radera ALLA ansikten ska detta funka:

 

1) Leta upp ditt iPhoto Library i Finder och ta en backup på den för att vara på den säkra sidan.

2) Högerklicka iPhoto Library och välj Visa paketets innehåll.

3) Radera filerna "face_blob.db" och "face.db".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...