Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Laggar när jag scrollar, etc...


Kulemin41

Rekommendera Poster

För några dagar sen köpte jag en Macbook Pro. Har nog aldrig varit så nöjd med någonting jag köpt i hela mitt liv.

 

Men! Idag efter jag installerat Quicksilver så märkte jag att datorn blivit segare. Det första jag märkte var att det laggar i Firefox när jag scrollar. Men även Cover Flow i iTunes går mycket segare än vad det gjorde innnan. Det mesta går segare helt enkelt.

 

Jag har provat avinstallera Quicksilver och alla plug-ins aktiverade. Har också avinstallerat med Appcleaner och sökt igenom hela hårddisken och det finns inget som har med Quicksilver att göra kvar.

 

Är det någon som vet vad som kan vara fel?

 

Tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är egentligen mer som att det flimrar. Texten hänger liksom inte med riktigt. Tex så blir mörk blå text ljusare och oskarpare när jag scrollar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det bästa sättet är väl att ominstallera ditt OS X. Ta säkerhetskopia och ominstallera genom att stoppa in Mac OSX installationsskiva och starta om datorn. Håll in C efter omstarten ungefär fram tills äpplet kommer fram och vänta därefter ett tag. Om det inte löser problemet vänd dig till en återförsäljare eller ring support och kräv en ny dator =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag scrollar blir också text oskarpare. Det är inget konstigt med det, så blir det på alla datorer mej veterligen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, tack så mycket, ska jag prova det.

 

Men det är inte bara det att den blir oskarpare utan det flimrar så det ser onaturligt ut. Märkte nu också att det inte bara är när jag scrollar utan vissa bakgrunder flimrar också.

 

Är det nån mer som har flimmer på www.livescore.com eller är det bara jag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, tack så mycket, ska jag prova det.

 

Men det är inte bara det att den blir oskarpare utan det flimrar så det ser onaturligt ut. Märkte nu också att det inte bara är när jag scrollar utan vissa bakgrunder flimrar också.

 

Är det nån mer som har flimmer på www.livescore.com eller är det bara jag?

 

Jag tror nog alla datorer "flimmrar" vid sådana bakgrunder, ted är en vanlig optisk synvilla när det är så små linjer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

www.livescore.com flimmrar som satan när man scrollar ja.

 

Har en äldre modell av Macbook 13"

Har dock inte märkt av något flimmer annars.

 

Men har en kompis som har den nya Macbook 13" och där upplever jag också det som flimmer när man t ex flyttar ett fönster över bilden och scrollar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

www.livescore.com flimmrar som satan när man scrollar ja.

 

Har en äldre modell av Macbook 13"

Har dock inte märkt av något flimmer annars.

 

Men har en kompis som har den nya Macbook 13" och där upplever jag också det som flimmer när man t ex flyttar ett fönster över bilden och scrollar.

 

Okej, så ska det ju inte behöva vara. Jag lämnade in min förra veckan, får se vad dom säger.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ringde dom idag och dom har beställt ett nytt logikkort till den. Skulle vara klar i slutet på veckan. Känns sådär att köpa en dator det är fel på sen behöva vänta 2 veckor på att få en som funkar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...