Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

.dmg fil som "bytte namn", laddar sedan bara för evigt?


TheSwede86_returns

Rekommendera Poster

TheSwede86_returns

Hej!

 

Försökte ladda ner Messenger for Mac 8 Beta (får antagligen inte nämna länken här) från ett välkänt forum för Macmodifieringar/"Hacks". Tror det var "admin" eller liknande som postade länken.

 

Den hette låt oss säga "Chattklient.dmg" sedan när jag laddade ner den och den låg på skrivbordet hette den "macx.cn"

När jag skulle montera skivavbildningen så laddar den bara, inget händer, kan inte se vad som är i skivavbildningen heller och fick "trycka av datorn på knappen".

 

Kan den innehålla ett virus eller skadlig kod?

Varför bytte den namn och ladde in absurdum?

Det var ett "ansett" forum och länkade direkt till ex. Rapidshare så alla som följt länken måste använt samma fil och enda kommentaren var ungefär "Sweet:D"

 

Tog bort filerna nu, men hittar inte min NAS numera, kan dock bero på annat.

 

Försökte ladda ner "clamxav" men den sidan verkar nere, bör jag köra ett anti-virusprogram på min Mac nu och kolla den?

 

Tacksam för snabba svar, vågar knappt använda den nu :chockadskeptisk:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Något du får leva med om du fultankar .... sen behöver det inte vara virus eller skadlig kod utan bara "dåliga" filer.

"Ansett forum" finns INTE så är det bara. Det år bara att inse! Det enda är att köpa och betala för sig!°

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TheSwede86_returns
Något du får leva med om du fultankar .... sen behöver det inte vara virus eller skadlig kod utan bara "dåliga" filer.

"Ansett forum" finns INTE så är det bara. Det år bara att inse! Det enda är att köpa och betala för sig!°

 

Alla Messenger for Mac har varit gratis och verkar så förbli så det är inget tjuveri.

Blir det så att den kostar betalar jag gärna för mig, inga problem alls men vill inte betala för buggig betakod direkt;)

Så "right back at you" ang moralkakan du gav men tack för ditt svar.

 

Filen kanske "bara" var korrupt.

 

Andra åsikter/svar välkomnas också givetvis :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...