Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

GUID vs apple-partitionskarta


Charles

Rekommendera Poster

Tja!

 

Jag har köpt en WD passport 320GB som säger sig vara "time mashine ready". Jag partitionerade den i en del för extern lagring och den andra för TM och formaterade de båda som Mac OS Extended (journalförd) men prickade inte i ngt under "alternativ".

 

När jag nu via skivverktyg kollar på disken är den i "apple partitionskarta" och inte GUID. De båda partitionerna är formaterade i Mac OS Extended (journalförd). Jag läste på 99.se att detta kunde bli knas. Kommer min TM-backup funka såhär? Grymt irriterande om reklamen inte stämmer! :armskeptisk:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja!

 

Jag har köpt en WD passport 320GB som säger sig vara "time mashine ready". Jag partitionerade den i en del för extern lagring och den andra för TM och formaterade de båda som Mac OS Extended (journalförd) men prickade inte i ngt under "alternativ".

 

När jag nu via skivverktyg kollar på disken är den i "apple partitionskarta" och inte GUID. De båda partitionerna är formaterade i Mac OS Extended (journalförd). Jag läste på 99.se att detta kunde bli knas. Kommer min TM-backup funka såhär? Grymt irriterande om reklamen inte stämmer! :armskeptisk:

Om du formaterade och partitonerade är det väll inte tillverkarens fel, det är bara att göra om och göra rätt, välj rätt typ i skivverktyg och formatera om. Det är ju hur lätt som helst sedan kommer det fungera galant. Kommer bara kosta dig några minuter av din tid och några cpu cykler förståss :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oops! Det var kanske mitt fel då. Ja bäst att rätta till det omedelbums.

 

Tack för hjälpen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oops! Det var kanske mitt fel då. Ja bäst att rätta till det omedelbums.

 

Tack för hjälpen.

Lungt, lätt att göra fel ibland :crossfingers:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...