Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Text i foto


Xara

Rekommendera Poster

Hej !

Jag är ganska ny Mac användare men speciellt ny när det gäller foton.

Jag har i alla fall lyckats få in tagna foton på datorn men jag skulle vilja lägga in "text" i fotot samt kunna lägga ihop 4 foton till 1.

Det är säkert jättelätt som allt bara man vet hur man ska göra.

Finns det någon som kan hjälpa mig?

Har försökt både i Cannon ImageBrowser och i iphoto

Tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det räcker väl med en tråd?

 

Den första tråden är raderad, tog bort länken till den

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Photoshop.

 

Finns gratis webb version av programmet på deras hemsida.

 

adobe.com

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej !

Jag är ganska ny Mac användare men speciellt ny när det gäller foton.

Jag har i alla fall lyckats få in tagna foton på datorn men jag skulle vilja lägga in "text" i fotot samt kunna lägga ihop 4 foton till 1.

Det är säkert jättelätt som allt bara man vet hur man ska göra.

Finns det någon som kan hjälpa mig?

Har försökt både i Cannon ImageBrowser och i iphoto

Tack på förhand!

 

Varken ImageBrowser eller iPhoto är bildmanipulerings program likt Photoshop eller Gimp. så skaffa entingen Photoshop (dyrt) eller Gimp (gratis) och i dessa program skapa ett nytt lager lägg in din text och sen är det klart, du kan ladda ned gimp här ifrån: http://www.gimp.org/macintosh/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för era svar!

Jag är ledsen om jag statade upp 2 trådar men jag la nog in den första under fel rubrik.

Jag har varken tid eller orka att sitta och lära mig ett avanserat bildbehandlingsprogram. vilket är det enklaste att lära sig Photoshop (dyrt) eller Gimp (gratis) eller något annat förslag.

Om jag ska ladda ner är det något jag ska tänka på för att få så enkelt program som möjligt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En fullösning (beroende på vad du ska använda resultatet till) är att sätta in bilden i ett ordbehandlingsdokument eller powerpoint, skriva text ovanpå bilden och skapa en ny bild med shift-kommando-4. :borstatanderna:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för era svar!

Jag är ledsen om jag statade upp 2 trådar men jag la nog in den första under fel rubrik.

Jag har varken tid eller orka att sitta och lära mig ett avanserat bildbehandlingsprogram. vilket är det enklaste att lära sig Photoshop (dyrt) eller Gimp (gratis) eller något annat förslag.

Om jag ska ladda ner är det något jag ska tänka på för att få så enkelt program som möjligt...

Båda är lika enkla/svåra men att göra det du vill med båda är precis lika enkelt/svårt. Testa med gimp och se om du gillar det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prova Comic Life, den har nog vad du söker. finns i demo.

 

Med vänlig hälsning

Olli

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En fullösning (beroende på vad du ska använda resultatet till) är att sätta in bilden i ett ordbehandlingsdokument eller powerpoint, skriva text ovanpå bilden och skapa en ny bild med shift-kommando-4. :borstatanderna:

Pages (en del av iWork, 900 kr) är, med ovanstående reservation, lämpligt. Det kan dessutom göra bilder lite genomskinliga, lägga in spegelbild osv. Paketet innehåller Pages (textbehandling och layout), Numbers (kalkylblad) och Keynote (presentationer).

 

Prova Comic Life, den har nog vad du söker. finns i demo.

 

Med vänlig hälsning

Olli

Inte på alla datormodeller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...