Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Voicecontrol-humor!


jobe

Rekommendera Poster

Voice Control är ett ritktigt partytrick. Framförallt om man tillåter sig pubertal nivå. Jag satt och prövad att få iPhonen att spela rätt låtar men det är ju som bekant aningen vanskligt. Så istället började jag studera vad i det pubertala språkbruket som har sin motsvarighet i musikvärlden. Följande lista har jag empiriskt utprovat:

 

Voice-control-kommando: Spela låtar med...

 

... kiss och bajs = "Spela låtar med Phil Collins"

... Helvetes fan djävlar = "Spela låtar med Duran Duran"

... Kuk = "Spela låtar med Kent"

... Carl Bildt = "Spela låtar med Morrissey"

 

Fler som fått ofrivillig humor från Voicecontrol?

 

(Ursäkta den låga nivån i inlägget men erkänn att det är aningen underhållande)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha, ja det var väldigt underhållande! :D Men det är nästintill förvånande att Voice Control fungerar så bra som det gör när det gäller kontakter! :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha, ja det var väldigt underhållande! :D Men det är nästintill förvånande att Voice Control fungerar så bra som det gör när det gäller kontakter! :ThumbsUp:

 

Har en polare som heter Kent. Är det socialt accepterat att ringa upp honom med Voice Control eller tror även andra än iPhone att hans namn är identiskt med ett könsord?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
Har en polare som heter Kent. Är det socialt accepterat att ringa upp honom med Voice Control eller tror även andra än iPhone att hans namn är identiskt med ett könsord?

 

Du får väl byta telefon och se om det löser frågan. Byta kompis är ett sämre alternativ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du får väl byta telefon och se om det löser frågan. Byta kompis är ett sämre alternativ...

 

Vad är det du säger? Byt kompisen! :borstatanderna:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...