Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Blinkande skärm


Folkbeer

Rekommendera Poster

Min skärm blinkar till med ojämna mellanrum. Den blir svart en kort sekund, och det sker med några minuters mellanrum. Mycket irriterande, om än inte ett skäl att kasta datorn i sjön.

 

Ser i gamla trådar att det här inte verkar vara ett nytt problem, men de inläggen har nära ett år på nacken och gäller äldre datorer. Någon som har det här problemet med en nyare MacBook Pro?

 

Jag sitter normalt med Cinema 30"-skärm tillkopplad, men det är bara laptopens skärm som blinkar till. Och det gör den även när jag inte har någon extraskärm ikopplad.

 

Jag hoppas att det är mjukvarurelaterat, och i så fall: Någon som vet vad som ska uppdateras?

 

Jag kör MacBookPro 2,53 Ghz Intel Core 2 Duo, minne 4GB, 1067 Mhz, DDR3

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stäng av automatisk justering av ljusstyrkan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skapade ganska nyligen en tråd på samma "problem" .

Jobbar med datorer och det ser inte alls allvarligt faktiskt, bara lite störande.

Ska kolla light sensor tipset och se om det gör nån skillnad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stort tack! Har ändrat det nu, hoppas att det löser problemet!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dessvärre fixade inte detta biffen. Jag slog av automatisk ljusinställning, men blinkandet kommer ändå med ojämna mellanrum.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej .. !

 

Jag har också en Macbook Pro som jag köpte i februari mars någon gåg som har fått samma problem med en skärm som flimmra till o blinka någongång då o då. Jag var in på ett företag här i Östersund som har service på mac och de gjorde lite tester bla utav minnena som de visade sig att det inte var något problem med. Jag har även haft det lilla problemet att datorn har ´haft sitt lilla snurrande hjul som snurrat på tex bara att du öppnar quicktime vilket jag inte ska ske då man har en dator med 2,93 Ghz processor o 4 Gb i ram o en hårddisk med 7200 rpm. Ja iaf så kom vi fram till att det blir i första hand o byta ut moderkortet i den o hoppas på att det löser problemet annars får det bli att byta ut skärmen på den o sen hårddisken som kanske inte är helt 100.

 

Du har inget problem som jag nämner med det lilla snurrande hjulet eller sitter det fler där ute som haft samma problem som fått det åtgärdat på något sätt ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

berätta gärna om moderkortsbytew gjorde nån skillnad sen, har svårt att se det men ändå intressant.

 

Du jag ska rapportera så fort att jag fått de utbytt .. Det skumma tycker jag med de här blinkningarna är att de inte kommer med jämna mellanrum utan att de kan vara ett par dagar mellan att de uppstår så en kompis till mig som jobbar med datorer .. dock pc trodde att det ev kunde vara någon konding på moderkortet som skulle vara lite glapp o inte fungera helt 100 jämt .. Vad tror du själv om dessa frysningar med badbollen som an uppstå av att du bara ska starta quicktime

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Datorn är precis inlämnad för någon timme sedan o ska få modekortet uybytt idag så ska jag rapportera här under helgen hur jag upplever datorn om den fungerar som den ska o man slipper dessa skumma blinkningar på skärmen och även dessa frysningar som har skett o det lilla fina hjulet som snurrat av en sådan liten sak som att man har startat upp quicktime.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas Ytterberg

Det kan vara invertern som försörjer belysningen med ström. Krävs en servicereparation för att få det åtgärdat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej ..

 

Nu har jag kört datorn här hela tiden under helgen och nu är jag riktigt nöjd. Datorns skärm har inte börjat o blinka någonting alls o sedan har jag märkt att dessa frysningar som kunde uppstå förut av att bara starta upp quicktime har upphört så att tydligen var det då modekortet som påverkade detta .. Skulle det uppstå det här flimmrandet igen med skärmen så skulle det bytas ut skärm o sen får jag tipsa dem om att det ev kan vara invertern som kan strula.

 

Vad som kan ha orsakat detta kan man ju undra om det varit något litet fel på en del modekortet som orsakat dessa frysningar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...