Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

PS3 och Mac OS


castru

Rekommendera Poster

Har nyligen införskaffat mig en PS3 och hade Vuze (Azureuz) installerat på min MBP innan. Nu verkar det som att man kan köra Vuze på sin PS3 men jag har inte lyckats. Den verkar hitta enheten i Vuze för PS-loggan lyser röd i programmet. Jag har även aktiverat Devices. Tanken är i alla fall att fixa ett slags media center från min dator där jag kan streama film å musik över det trådlösa nätverket. Någon som vet hur jag ska gå till väga? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej.

 

Medialink är det bästa programet!

 

Har själv kört det på min ps3 och mac book.

 

 

Mvh Tobbe

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det bästa programmet tycker jag är PS3 Media Server. Fördelen med det mot för Medialink är först att det är gratis (MediaLink kostar 20 dollar) och sen kan PS3 Media Server streama filformat till PS3:an som Medialink inte klarar (MediaLink streamar enbart filformat som PS3:an har stöd för, .mkv och .mov filer funkar alltså inte med Medialink).

 

Provade igår att streama en 6.5GB MKV-film och det funkade utmärkt, gick till och med att hoppa fram en timme i filmen utan problem. Dock ska man koppla sin PS3:a via TP-kabel för via trådlöst så kommer filmer i HD att hacka till lite då och då. Programmet är också skrivet i Java så det funkar i OSX, Windows och Linux.

 

MVH

 

Tomas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag köpte MediaLink igår och fungerade klockrent. Ska dock testa vad som funkar och inte. Jag tror kommande uppgraderingar kommer stöda fler filformat. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köpte/Installerade Media Link idag för att kunna streama från MacBook:en till PS3 Slim men har stött på patrull... Får det banne mig inte att funka. Om jag kollar nätverksinställningarna på PS3:an så verkar det funka. Den har ett korrekt ip-nummer och säger att UPnP är tillgänglig men när jag får inte upp några delade mappar... Har startat om och fixat lite här och där men inget hjälper.

 

Jag testade att installera PS3 Media Server också men det funkar inte heller. Det programmet visar dock att MacBook:en hittar varandra.

 

Alla firmware och allt är uppdaterat, kan det vara det som är fel? Har Media Link inte hunnit med?

 

Hoppas att det finns ngn där ute som kan hjälpa!!!!!!

 

mvh

//Pernie

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...