Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Leverans till Telia


everlast

Rekommendera Poster

hehe vill bara klargöra att jag personligen inte tar illa upp av vad som skrivs här=) Förstår att det är grymt frustrerande att vänta så pass låång tid. De som köat länge hos oss har börjat komma in och nästan hvädat att det är vårt fel att vi inte får några telefoner, vet inte hur många ggr de senaste veckorna man har fått säga "vi kan inte trolla fram telefoner":P

det kan jag förstå! vet hur det är att jobba med arga kunder då jag jobbat för ryanair ;)

 

det tråkiga är väl att man inte får veta nåt! och visst, telia kanske inte har den blekaste aning om när mobilerna kommer, men då hade det faktiskt varit skönt att höra det. jag har som många andra inte hört ett pip på över en månad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 300
  • Created
  • Senaste svar
hehe vill bara klargöra att jag personligen inte tar illa upp av vad som skrivs här=) Förstår att det är grymt frustrerande att vänta så pass låång tid. De som köat länge hos oss har börjat komma in och nästan hvädat att det är vårt fel att vi inte får några telefoner, vet inte hur många ggr de senaste veckorna man har fått säga "vi kan inte trolla fram telefoner":P

 

Jag vet att Telia inte kan göra mycket åt att det inte skickas några telefoner från Apple men man (eller iaf jag) tycker ju att Telia borde kunna klämma fram ett svar från Apple vad gäller leverans tid eftersom dom ändå har ett åtagande gentemot Telia.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet att Telia inte kan göra mycket åt att det inte skickas några telefoner från Apple men man (eller iaf jag) tycker ju att Telia borde kunna klämma fram ett svar från Apple vad gäller leverans tid eftersom dom ändå har ett åtagande gentemot Telia.

 

håller helt och hållet med dig. Idag vet jag att det trillar in telefoner till butikerna iaf! Men apple berkar jätte svåra att få fram något exakt. Som vid alneringen då vi fick ett lev besked som sen minskades med 30% nån dag innan lansering vilket paja förbokningarna,

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hehe vill bara klargöra att jag personligen inte tar illa upp av vad som skrivs här=) Förstår att det är grymt frustrerande att vänta så pass låång tid. De som köat länge hos oss har börjat komma in och nästan hvädat att det är vårt fel att vi inte får några telefoner, vet inte hur många ggr de senaste veckorna man har fått säga "vi kan inte trolla fram telefoner":P

 

Förstår mycket väl personalens situation. Jag har själv jobbat i teknikbutik (OnOff) tidigare, och ibland blir man trött men måste ändå hålla god min.

De jag har pratat med har som sagt varit väldigt trevliga.

(De kanske är hysteriskt trötta på mig, men de har inte visat det en sekund. :) )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som någon sa, det verkar vara mkt muntrare i 3-tråden, då de faktiskt verkar FÅ sina iphones..

Undrar varför vi inte får våra =/

 

Undrar om jag orkar hoppas på ett SMS efter lunch :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Undrar om jag orkar hoppas på ett SMS efter lunch :)

 

SMS-aviseringen funkar inte, dom vet inte varför..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis pratat med Telias leverans "support" och helt plötsligt har dom inte fått några iPhones denna veckan som utlovat. Nehe. Beställde min den 1/8 och börjar faktiskt lacka ur totalt =/ Det värsta är att jag absolut inte är ensam i min sitts.

 

Varför har inte Telia ett forum ? FÖR det hade vart fullt med klagomål.

Har apple dragit tillbaka leveranser ?

 

Hon jag pratade med sa iaf att apple inte hade sagt ett ljud. Jag är inne på min 6e vecka av väntan och kommer dvs minns få vänta 7 kanske mer eftersom förra veckan var de ju säkra. SÄKRA, att de skulle få in en sändelse denna veckan så jag iaf kunde räkna med att få den nästa vecka. Och nu har de ingen aning, fatta hopplöst det känns då.

 

O alla som gör reklam för 3gs kan ju lägga ner. Ingen mening att sälja en produkt som inte finns.

 

iPown 3gs 32gig black (nödinfo)*edit*

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom det rör en återförsäljare av telia så får inlägget passa in i denna tråd tycker jag.

 

Var in i min lokala "Stjärna Fyrkant" butik och kollade läget med 3GS:arna. Ingen SF butik i hela sverige hade tydligen fått in en enda telefon trotts att apple utlovat leverans 1/8... Enligt expediten skulle det komma en leverans tisdag 15/9. Men förmodligen BARA svarta 32gb?? Jag var först med att ställa mig i kö för en vit 16 gb i alla fall. Men får de inte in några 16gb på tisdag kommer nog snön hinna falla innan nästa leverans kommer till stjärna fyrkant.

Avslutade mitt surfabonnamang med, känns ju liite bättre att vänta över en månad om man kan spara 69 kr...hehe.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var in i min lokala "Stjärna Fyrkant" butik och kollade läget med 3GS:arna. Ingen SF butik i hela sverige hade tydligen fått in en enda telefon trotts att apple utlovat leverans 1/8... Enligt expediten skulle det komma en leverans tisdag 15/9. Men förmodligen BARA svarta 32gb?? Jag var först med att ställa mig i kö för en vit 16 gb i alla fall. Men får de inte in några 16gb på tisdag kommer nog snön hinna falla innan nästa leverans kommer till stjärna fyrkant.

 

Ja helt upp&ner detta

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan berätta att Telia precis ringde. De har fått in min telefon idag, svart 32 GB. Ska ner och hämta den efter jobbet. Sex veckor tog det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis pratat med Telias leverans "support" och helt plötsligt har dom inte fått några iPhones denna veckan som utlovat. Nehe. Beställde min den 1/8 och börjar faktiskt lacka ur totalt =/ Det värsta är att jag absolut inte är ensam i min sitts.

 

Varför har inte Telia ett forum ? FÖR det hade vart fullt med klagomål.

Har apple dragit tillbaka leveranser ?

 

Hon jag pratade med sa iaf att apple inte hade sagt ett ljud. Jag är inne på min 6e vecka av väntan och kommer dvs minns få vänta 7 kanske mer eftersom förra veckan var de ju säkra. SÄKRA, att de skulle få in en sändelse denna veckan så jag iaf kunde räkna med att få den nästa vecka. Och nu har de ingen aning, fatta hopplöst det känns då.

 

O alla som gör reklam för 3gs kan ju lägga ner. Ingen mening att sälja en produkt som inte finns.

 

iPown 3gs 32gig black (nödinfo)*edit*

 

Det har väl kommit en leverans idag? Infon på teliaiphoneblog.se ska uppdateras ca 14,30 står det. Dock har jag inte så höga förväntningar på att Telia kan leverara min (14/8) så jag beställde en av 3 igår. Ska få den nästa vecka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan berätta att Telia precis ringde. De har fått in min telefon idag, svart 32 GB. Ska ner och hämta den efter jobbet. Sex veckor tog det.

 

Som mig då =( förutom att jag inte får min.

 

Det har väl kommit en leverans idag? Infon på teliaiphoneblog.se ska uppdateras ca 14,30 står det. Dock har jag inte så höga förväntningar på att Telia kan leverara min (14/8) så jag beställde en av 3 igår. Ska få den nästa vecka.

 

Jadu isåfall vet de på kundtjänst inget om det. Ska ringa de J**larna igen dådå. Det värsta är att jag har ringt dem säkert 10 ggr sammanlagt. Börjar bli ett faktum att telia inte har någon aning alls.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan berätta att Telia precis ringde. De har fått in min telefon idag, svart 32 GB. Ska ner och hämta den efter jobbet. Sex veckor tog det.

 

 

Grattis! Då verkar det ju som att Telia fått en leverans alltså! :fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan berätta att Telia precis ringde. De har fått in min telefon idag, svart 32 GB. Ska ner och hämta den efter jobbet. Sex veckor tog det.

Det ger mig hopp om att få höra om nån som beställt i butik som får den i alla fall.

Vart hade du beställt den?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade nästan gett upp. Beställde en svart 32 GB 3GS kl 09:50 den 31 juli. För en vecka sedan var jag inne och då hade de slarvat bort min beställning. Jag lade en ny på både en svart och en vit och nu hade de fått in båda delarna så jag valde den svarta, hade en vit 3G. Butiken i fråga är Teliabutiken i Växjö. Notera att eftersom de hade klantat sig så lade de mig överst i kön. Jag låg trea i kön innan de tappade bort min lapp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade nästan gett upp. Beställde en svart 32 GB 3GS kl 09:50 den 31 juli. För en vecka sedan var jag inne och då hade de slarvat bort min beställning. Jag lade en ny på både en svart och en vit och nu hade de fått in båda delarna så jag valde den svarta, hade en vit 3G. Butiken i fråga är Teliabutiken i Växjö. Notera att eftersom de hade klantat sig så lade de mig överst i kön. Jag låg trea i kön innan de tappade bort min lapp.

 

Beställde 32GB svart 11/8 i samma butik. Har varit där ett par ggr men har inte kunnat få något besked. Jag har aldrig frågat om min plats i kön, så jag hoppas verkligen inte att de slarvat bort min beställning också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uppdaterad: 2009-09-11 kl. 15.36

 

Ny leverans väntas in på mån-tis

 

3GS 16GB Vit 17/8 (ca 2-3 veckors leveranstid)

3GS 16GB Svart 13/8 (ca 2-3 veckors leveranstid)

3GS 32GB Vit 9/9 (ca 2-3 veckors leveranstid)

3GS 32GB Svart 11/8 (ca 2-3 veckors leveranstid)

 

Bah, verkar inte som att dom fick någon leverans idag ändå?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uppdaterad: 2009-09-11 kl. 15.36

 

Ny leverans väntas in på mån-tis

 

3GS 16GB Vit 17/8 (ca 2-3 veckors leveranstid)

3GS 16GB Svart 13/8 (ca 2-3 veckors leveranstid)

3GS 32GB Vit 9/9 (ca 2-3 veckors leveranstid)

3GS 32GB Svart 11/8 (ca 2-3 veckors leveranstid)

 

Bah, verkar inte som att dom fick någon leverans idag ändå?

 

Härlig nyhet iaf... att jag då med lite tur får min 32 svart nästa vecka... dryga 7 veckor senare

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkar vara standard att få vänta 1-2 månader på Apples produkter, fick vänta över en månad på min mbp också. Man tycker att de borde lära sig och bygga upp ett större lager vid lanseringar av nya produkter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uppdaterad: 2009-09-11 kl. 15.36

 

Ny leverans väntas in på mån-tis

 

3GS 16GB Vit 17/8 (ca 2-3 veckors leveranstid)

3GS 16GB Svart 13/8 (ca 2-3 veckors leveranstid)

3GS 32GB Vit 9/9 (ca 2-3 veckors leveranstid)

3GS 32GB Svart 11/8 (ca 2-3 veckors leveranstid)

 

Bah, verkar inte som att dom fick någon leverans idag ändå?

 

Jo, datumen är uppdaterade. Kolla speciellt 32 GB Vit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...