Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Leverans till Telia


everlast

Rekommendera Poster

  • Svars 300
  • Created
  • Senaste svar

Ja det var inte så gulligt. Det är sånt här som får en att börja överväga en annan telefon, om det inte hade varit för att jag hade en 3G innan och vet hur bra de ändå är. Men det har varit surt att köra på en tre år gammal, mycket billig Sony Ericsson under tiden...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samma här, tror dock inte man får förtur i kön för att man vill köpa den kontant?

 

Nä, det var det jag menade: Strax under längst ner... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag beställde min i Teliabutik den 31:a juli. I fredags hade det gått över fem veckor så jag gick in för att kolla läget. Hade varit inne en gång tidigare och då låg jag nummer tre i kön.

 

I fredags:

"Jaa... Har ingen ringt dig idag?"

"Nej..."

"Vi fick in iPhones idag."

"Okeeej...?"

"Vänta ska jag leta reda på din beställning"

Väntar rätt länge...

"Öhhh... Är du säker på att ingen ringt?"

"Jaa!"

"Okej... Jag kan tyvärr inte hitta din lapp..."

"Drievr du med mig?!"

"Öhh... Jag ber så hemskt mycket om ursäkt..."

 

Så där höll det på ett tag. Summa summarum är att efter fem veckors väntetid slarvar de bort min lapp och jag är tillbaka på ruta ett.

 

Jag var inne i butiken där jag ställt mig i kö någon vecka efter min intresseanmälan, och minsann... min lapp var borta!

Nu flyttade de tillbaka datumet så att jag hamnade rätt igen (sade de iaf, och jag väljer att tro på det), och idag när jag var inne så fick jag besked på att det är 13 personer före mig. Något leveransbesked kunde de dock inte ge, men det känns ändå som att det går framåt.

Ställde mig i kö 20 aug. så jag har inte lidit så länge... :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag var inne i butiken där jag ställt mig i kö någon vecka efter min intresseanmälan, och minsann... min lapp var borta!

Nu flyttade de tillbaka datumet så att jag hamnade rätt igen (sade de iaf, och jag väljer att tro på det), och idag när jag var inne så fick jag besked på att det är 13 personer före mig. Något leveransbesked kunde de dock inte ge, men det känns ändå som att det går framåt.

Ställde mig i kö 20 aug. så jag har inte lidit så länge... :)

Jo, snubben sade att jag hamnade överst i kön nu, men det tror jag så mycket jag vill på. Har jag inte fått telefonen den här veckan blir det nog en annan telefon, tyvärr. Jag hade en iPhone 3G innan som jag sålde. Börjar ångra det nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Talade nyss med teliabutiken jag bokat i (birsta, sundsvall). Påpekade att det var uselt att om man beställer via telia.se med nytt abb. så blir man prioriterad före de som väljer att köpa i butik medans hon försökte få det till apples fel. Hon sa att det inte skulle spela någon roll "via vilket media man beställt"(internet, telefon eller butik), kön är densamma. Det hade dem blivit informerad om.

 

Men det vet vi alla att det är bullshit!

 

De hade fått in 2st leveranser berätta hon(sen lanseringsdagen?). Den första innehöll 1 av varje sa hon (svart 16, vit 32, svart 32???) den andra innehöll 11 st telefoner av blandad kompott!

 

Jag låg 7:a förut, nu 2:a! (tror jag låg nr 8 när jag gjorde beställning)

 

Totalt har det kommit ca 6 st svarta 32:or på över en månads tid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkar vara extremt stor skillnad mellan butiker.

 

Jag var in på förmiddagen 1/8 och ställde mig i kö för svart 32GB hos Telia på Väla i Helsingborg. Den 12/8 ringde dom o sa att jag kunde komma och hämta min lur.

 

Jag skulle vara #15 i kö när jag beställde, men huruvida det var enbart för svarta 32GB eller totalt vet jag inte, men snabbt gick det iallafall...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En fråga, får man en leveransbekräftelse då telefonen blir ivägskickad eller får man bara ett sms att man får hämta ut den på utlämningsstället?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur många som bokat i Telia-butik har fått sin telefon? När bokade ni och när fick ni den och vilken butik?

 

Jag bokade 3/8 i Östersund och har fortfarande inte hört nåt. Väntan börjar bli löjligt lång nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur många som bokat i Telia-butik har fått sin telefon? När bokade ni och när fick ni den och vilken butik?

 

Jag bokade 3/8 i Östersund och har fortfarande inte hört nåt. Väntan börjar bli löjligt lång nu.

Skönt att höra att man inte är ensam. Du har det t.o.m. värre än mig, då jag bokade 5/8 (i Växjö). Jag har inte hört nåt heller :S

Hade varit mkt lättare att vänta om man visste ungefär när man skulle sin iphone.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur många som bokat i Telia-butik har fått sin telefon? När bokade ni och när fick ni den och vilken butik?

 

Jag bokade 3/8 i Östersund och har fortfarande inte hört nåt. Väntan börjar bli löjligt lång nu.

 

 

Även jag har förmånen med att vara i kö för Iphone hos Telia Östersund. Jag bokade den 6/8 en 32gb, sa att färgen inte spelade nångon roll. Vill bara ha tag i en såfort som möjligt.

 

//Peter

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag bokade två st på Telia-butiken Umeå den 31.7. Har inte hört ett pip sedan dess. Löjligt är bara förnamnet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enligt kundtjänst kom en stor sändning till stockholmsbutikerna igår.

Idag kom en lika stor till Göteborg.

Butikerna i Göteborg kommer att börja ringa runt till folk på kölistan imorrn.

Som det såg ut nu räcker dessa telefoner till dem som väntat 3-4 veckor...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ringde just till en nyöppnad butik här i Uppsala, där jag satte mig på kölistan för en svart 32:a för ca 10 dagar sedan. Jag var nr. 3 på listan just nu, och enligt henne som jag pratade med skulle jag få den i början på nästa vecka. Får se om hon visste vad hon pratade om eller inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De flesta 3 kunder här på forumet verkar få sina telefoner levererade nu. Vad händer med Telia?

 

Verkar hända precis samma som dom senaste 4 veckorna, d.v.s. absolut ingenting...

:angry:

 

/z

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bokade min svarta 32gb den 24/8 i teliabutiken Halmstad. Inget hört...

 

Jag bokade 20/8 i samma butik, och i måndags var jag nr 14 på svart 16GB.

Eftersom min lapp försvann första gången jag ställde mig i kö så går jag in och kollar läget emellanåt.

Även om de inte har kunnat ge mig något glatt besked ännu så har de iaf varit väldigt trevliga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

låter på er som om ni tror butikerna ljuger för er? kan ju säga så pass mycket att jag som säljare i telia butik bara väntar på att vi ska få in fler iphones så vi kan blir klar med listen + att vi säljare tjänar bonus på varje iphone kund. Så tro inte butikerna inte vill sälja till er eller att dom skiter i er. Jobbar i en stor butik och vi får ändå pissleveranser jämfört med vad vi har i kö vilket är rätt så frustrerande för mig som säljare med som har säljmål att uppnå som är höjda pga av iphone lanseringen. Men vistt, det är surt som fan att köa läänge!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

låter på er som om ni tror butikerna ljuger för er? kan ju säga så pass mycket att jag som säljare i telia butik bara väntar på att vi ska få in fler iphones så vi kan blir klar med listen + att vi säljare tjänar bonus på varje iphone kund. Så tro inte butikerna inte vill sälja till er eller att dom skiter i er. Jobbar i en stor butik och vi får ändå pissleveranser jämfört med vad vi har i kö vilket är rätt så frustrerande för mig som säljare med som har säljmål att uppnå som är höjda pga av iphone lanseringen. Men vistt, det är surt som fan att köa läänge!

 

Vet inte riktigt vilka "er" du syftar på, men jag beklagar verkligen om mitt inlägg uppfattades som att jag tror att säljarna ljuger för mig.

Det var inte alls min avsikt i så fall.

Jag har aldrig trott att de ljugit för mig. Min lapp kom bort första gången, och det är

därför som jag kollar in ibland. Så´nt kan ju hända, men med det vill jag absolut inte ha sagt

att någon skulle ha gjort det med avsikt. Det har jag aldrig ens funderat på, för det är inget jag förväntar mig av professionell personal. Däremot kan det ibland bli fel utan att någon har

haft den avsikten.

Jag vill bara bevaka mitt intresse.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som vet hur det ligger till med teliabutiken i örnsköldsvik? Nånsom fått sin 3GS i veckan? Ligger på plats 11 där.

 

La ut min 3G 8gb på blocket igår då jag trodde att den skulle vara svårsåld. Den gick för 4000 kr samma ikväll. Var ju bra att få pengar redo till 3GS:en men min undran är tog jag för LÅGT pris eftersom den blev såld utan tvekan samma afton??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tog jag för LÅGT pris eftersom den blev såld utan tvekan samma afton??

 

 

Lurigt. Sånt där vet man aldrig...

Jag tänkte prova att lägga ut min 3G 1 GB på Tradera och hoppas på att åtminstone två triggar varandra till ett högre pris.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lurigt. Sånt där vet man aldrig...

Jag tänkte prova att lägga ut min 3G 1 GB på Tradera och hoppas på att åtminstone två triggar varandra till ett högre pris.

 

Antar att det var 16gb du menade? Är den i bra skick kan du säkert få upp mot 4500 - 5000kr om du är lyckligt lottad! På tradera vet jag dock inte hur det brukar gå, ibland får man bra mycket mer än vad man tror och ibland bra mycket mindre. Jag måste väl endå säga att jag känner mig nöjd med 4000 kr för min gamla lur. Men vad jag missat totalt var att det var en sån j*****vla lång väntetid på att få en 3GS. Lika bra att säga upp surfabonnemanget för en månad haha.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte riktigt vilka "er" du syftar på, men jag beklagar verkligen om mitt inlägg uppfattades som att jag tror att säljarna ljuger för mig.

Det var inte alls min avsikt i så fall.

Jag har aldrig trott att de ljugit för mig. Min lapp kom bort första gången, och det är

därför som jag kollar in ibland. Så´nt kan ju hända, men med det vill jag absolut inte ha sagt

att någon skulle ha gjort det med avsikt. Det har jag aldrig ens funderat på, för det är inget jag förväntar mig av professionell personal. Däremot kan det ibland bli fel utan att någon har

haft den avsikten.

Jag vill bara bevaka mitt intresse.

 

hehe vill bara klargöra att jag personligen inte tar illa upp av vad som skrivs här=) Förstår att det är grymt frustrerande att vänta så pass låång tid. De som köat länge hos oss har börjat komma in och nästan hvädat att det är vårt fel att vi inte får några telefoner, vet inte hur många ggr de senaste veckorna man har fått säga "vi kan inte trolla fram telefoner":P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...