Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Leverans till Telia


everlast

Rekommendera Poster

Hej

Detta visste jag ej om haha jag är en iphone-oskuld =) finns det ngn sida eller instruktioner man kan följa för detta?

vad är ibss och ibec?? serinr typ? hur hittar man dem?

 

beställt min 31/8 så hoppas jag får den innan 3.1 släpps!

 

http://blog.iphone-dev.org/post/133799347/...porary-solution

 

Det förklarar det mesta, länkar till guider finns längst ned på inlägget.

 

iBSS och iBEC är de filerna man patchar när man jailbreakar. Apple har fixat så man inte kan patcha dem på samma sätt i 3.1 och det går inte att nedgradera 3GS så du måste ta vara på de filerna som går att patcha så snart du kan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 300
  • Created
  • Senaste svar

Varsegoda.... Fyll i denna lista inom telias leveranser och håll den uppdaterad.

 

Det senaste datum 16 Gig Vit levererats: N/A

Det senaste datum 16 Gig Svart levererats: N/A

Det senaste datum 32 Gig Vit levererats: N/A

Det senaste datum 32 Gig Svart levererats: N/A

 

 

Exempel:

 

Det senaste datum 16 Gig Vit levererats: 10/8

Det senaste datum 16 Gig Svart levererats: 6/8

Det senaste datum 32 Gig Vit levererats: 2-3/9

Det senaste datum 32 Gig Svart levererats: N/A

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enligt kundtjänst så skulle mina telefoner (2 st 32 gb svart, avtal inkommit den 13/8) troligen komma denna vecka.

 

Måste bara höra, vad är det för "avtal" egentligen? Får man bara hem detta om man porterar ett nummer eller måste man skriva på ett även om jag går från kontantkort till abonnemang hos samma operatör? (Har Halebop) När ska man få/skicka in avtalet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste bara höra, vad är det för "avtal" egentligen? Får man bara hem detta om man porterar ett nummer eller måste man skriva på ett även om jag går från kontantkort till abonnemang hos samma operatör? (Har Halebop) När ska man få/skicka in avtalet?

 

Gjorde en förlängning på två av mina företagsabbonemang, då skickades det ut ett nytt avtal som skulle signeras. Ingen portering inblandad då jag har Telia på alla abbonemang redan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gjorde en förlängning på två av mina företagsabbonemang, då skickades det ut ett nytt avtal som skulle signeras. Ingen portering inblandad då jag har Telia på alla abbonemang redan.

 

Okej då är jag med!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej då är jag med!

 

Men tydligen får dom som porterats in förtur, det gör mig aningens sur.

Trogna kunder är tydligen värda mindre än nya....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Från Telias iPhoneblogg:

 

Uppdaterad: 2009-09-07 kl. 13.00

 

Liten leverans inkom och gick direkt ut till kunder som beställde via telia.se samt Telias butiker

 

3GS 16GB Vit 17/8 (ca 3 veckors leveranstid)

3GS 16GB Svart 10/8 (ca 3 veckors leveranstid)

3GS 32GB Vit 18/8 (ca 3 veckors leveranstid)

3GS 32GB Svart 7/8 (ca 3 veckors leveranstid)

 

En gnutta hopp tänds igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Från Telias iPhoneblogg:

 

Uppdaterad: 2009-09-07 kl. 13.00

 

Liten leverans inkom och gick direkt ut till kunder som beställde via telia.se samt Telias butiker

 

3GS 16GB Vit 17/8 (ca 3 veckors leveranstid)

3GS 16GB Svart 10/8 (ca 3 veckors leveranstid)

3GS 32GB Vit 18/8 (ca 3 veckors leveranstid)

3GS 32GB Svart 7/8 (ca 3 veckors leveranstid)

 

En gnutta hopp tänds igen.

 

Kan ju alltid hoppas det tar nån timme/dag för dem att skicka iväg mitt SMS, för snubben i butiken sa att jag låg jävligt bra till (jag vet, han kan ha sagt vad som helst för att jag skulle fortsätta vänta, men men)....

 

(beställde 5:e aug)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag beställde den 6/8 och ska få min med den här leveransen. (Porterad)

Fick ett kolliID när jag ringde, men det fanns inte registrerat nä'r jag kollade upp det på posten

Verkar som om han jag pratade med gav mig för många siffror(!) 12siffrigt... (stressad)

Varf nog inte den enda som ringde... :borstatanderna:

 

Hoppas på ett sms, annars får man väl ringa i morgon istället.

Tar ju minst en dag att leverara. Eller menas det att det kan ta ytterligare 3 veckor innan

avi:n dimper ner när de står "3GS 32GB Svart 7/8 (ca 3 veckors leveranstid)"?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag beställde den 6/8 och ska få min med den här leveransen. (Porterad)

Fick ett kolliID när jag ringde, men det fanns inte registrerat nä'r jag kollade upp det på posten

Verkar som om han jag pratade med gav mig för många siffror(!) 12siffrigt... (stressad)

Varf nog inte den enda som ringde... :borstatanderna:

 

Hoppas på ett sms, annars får man väl ringa i morgon istället.

Tar ju minst en dag att leverara. Eller menas det att det kan ta ytterligare 3 veckor innan

avi:n dimper ner när de står "3GS 32GB Svart 7/8 (ca 3 veckors leveranstid)"?

 

Nä, 3v e om du beställer idag.

 

Och sen vet jag inte vad det ska hjälpa att du ringer igen? Lär ju inte snabba upp dem. Tvärtom om något.

Jag ringde också innan, men nu försöker jag bara tänka på annat :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag beställde den 6/8 och ska få min med den här leveransen. (Porterad)

Fick ett kolliID när jag ringde, men det fanns inte registrerat nä'r jag kollade upp det på posten

Verkar som om han jag pratade med gav mig för många siffror(!) 12siffrigt... (stressad)

Varf nog inte den enda som ringde... :borstatanderna:

 

Hoppas på ett sms, annars får man väl ringa i morgon istället.

Tar ju minst en dag att leverara. Eller menas det att det kan ta ytterligare 3 veckor innan

avi:n dimper ner när de står "3GS 32GB Svart 7/8 (ca 3 veckors leveranstid)"?

 

Vet du vilken placering du hade i porteringskön?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick hemskickat avtal och simkort i torsdags av Telia och att mitt nummer ska porteras 09/11 03.00 Läste även längst bak i papperet att leveranstiden på telefonen är ca 5 arbetsdagar. Stämmer detta? Eller är det bara något dom säger i varje brev? Ska man få en leveransbekräftelse i mailen också?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De sa bara att jag låg bra högt upp och antagligen skulle komma med nu i första utskicket när jag ringde i fredags. Och det verkar ju stämma. :galetglad:

 

Man vill ju ha kollinumret så att man slipper en extra dag på att väna in avi:t, jue!

Är ju allmänt känt att det tar en dag extra annars!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...mitt nummer porterades den 20/8:e

 

Jag beställde min den 3 augusti men mitt nummer porterades den 24/8:e.

Om jag har tur kanske min kommer oxå med denna leverans :)

Hade nr 57 i porteringskön den 2/9:e.

 

Fick ett kolliID när jag ringde, men det fanns inte registrerat när jag kollade upp det på posten

Verkar som om han jag pratade med gav mig för många siffror(!) 12siffrigt... (stressad)

Varf nog inte den enda som ringde... :borstatanderna:

 

Vilket nummer ringde du? Den gången jag ringde KT hänvisade de mig till ett formulär på deras hemsida.

 

Man vill ju ha kollinumret så att man slipper en extra dag på att väna in avi:t, jue!

Är ju allmänt känt att det tar en dag extra annars!

Ja, jag förstår det eftersom deras SMS-avisering fungerar tydligen inte!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

precis. Har inte heller fått något sms från Telia.

Ringde kundtjänst och sa att jag hörde till de som skulle få min i denna försändelsen och

bad honom om att se vad jag hade för kollinummer.

 

Risken är dock stor att de börjat tröttna på samma fråga hela dagarna.

Kanske smart att ringa tidigt innan de surnar till! :citation:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

precis. Har inte heller fått något sms från Telia.

Ringde kundtjänst och sa att jag hörde till de som skulle få min i denna försändelsen och

bad honom om att se vad jag hade för kollinummer.

 

Risken är dock stor att de börjat tröttna på samma fråga hela dagarna.

Kanske smart att ringa tidigt innan de surnar till! :citation:

 

Haha, skulle vara kul om man ringer och dom säger att vi är så jävla less på att ni ringer!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var inne i butiken där jag bokat min telefon tidigare i dag för att se hur jag låg till i kön.

 

Fick då till svar att jag låg på plats 26. När jag då besvarar detta med att jag för tre veckor sedan låg på plats 6 så ändrades svaret snabbt till "Ja, det är fem stycken före dig"

 

Hmm, låter lite misstänksamt detta :/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ligger på plats 56 i kön i Sundsvall. Känns ju kalas haha...Dock sa dom att det möjligen kommer ett lass 3GS i veckan! Men, spekulationer har jag fått nog av.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ligger på plats 56 i kön i Sundsvall. Känns ju kalas haha...Dock sa dom att det möjligen kommer ett lass 3GS i veckan! Men, spekulationer har jag fått nog av.

 

Birsta eller city? När boka du?

 

Jag boka 1/8, låg sjua senast i birsta..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det verkar som att många av er som skriver här har bokat med någon form av abonnemang och/eller portering.

Jag har bara ställt mig i kö för att få köpa en utan abonnemang. En lapp i en pärm i butiken.

Hamnar jag strax under längst ner i kön då....?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det verkar som att många av er som skriver här har bokat med någon form av abonnemang och/eller portering.

Jag har bara ställt mig i kö för att få köpa en utan abonnemang. En lapp i en pärm i butiken.

Hamnar jag strax under längst ner i kön då....?

Samma här, tror dock inte man får förtur i kön för att man vill köpa den kontant?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Birsta eller city? När boka du?

 

Jag boka 1/8, låg sjua senast i birsta..

Osäker, blev bara kopplad vidare när jag bad om att få komma till Telia i Sundsvall s jag antar att det är Teliabutiken på Storgatan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag beställde min i Teliabutik den 31:a juli. I fredags hade det gått över fem veckor så jag gick in för att kolla läget. Hade varit inne en gång tidigare och då låg jag nummer tre i kön.

 

I fredags:

"Jaa... Har ingen ringt dig idag?"

"Nej..."

"Vi fick in iPhones idag."

"Okeeej...?"

"Vänta ska jag leta reda på din beställning"

Väntar rätt länge...

"Öhhh... Är du säker på att ingen ringt?"

"Jaa!"

"Okej... Jag kan tyvärr inte hitta din lapp..."

"Drievr du med mig?!"

"Öhh... Jag ber så hemskt mycket om ursäkt..."

 

Så där höll det på ett tag. Summa summarum är att efter fem veckors väntetid slarvar de bort min lapp och jag är tillbaka på ruta ett.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...