Jump to content
Just nu i M3-nätverket

00 framför numren?

Bulgakov

Recommended Posts

Använder min iPhone i jobbet och huvuddelen av mina samtal går via växeln och därmed mitt "vanliga" nummer och inte mitt mobilnummer. Därför får jag alltid 00 framför alla nummer på inkommande samtal. Detta gör att telefonen inte hittar numren i adressboken och jag får en massa "okända" nummer. DVS om jag har ett nummer inlagt i adressboken som 031 123456, så hittas inte den kontakten eftersom telefonen visar "00 031 123456". Ingen stor grej kanske, men det är väldigt irriterande.

Kanske omständigt förklarat, men vet någon hur man löser iPhonens tolkning av numren på inkommande samtal?

Har samma problem, men jag har löst det genom att spara dubbla uppsättingar av nummren, ett man kan skicka sms till och ett som visas när de ringer, ca 400 kontakter.... Har tyvärr inte hittat någon annan lösning. Använder Telia centrx lösning på jobbet.

Har samma problem, men jag har löst det genom att spara dubbla uppsättingar av nummren, ett man kan skicka sms till och ett som visas när de ringer, ca 400 kontakter.... Har tyvärr inte hittat någon annan lösning. Använder Telia centrx lösning på jobbet.

Du menar att du har sparat ett som "hem" och ett som "jobb" typ i en kontakt? För du har väl inte gjort två uppsättningar kontakter? :P

Du menar att du har sparat ett som "hem" och ett som "jobb" typ i en kontakt? För du har väl inte gjort två uppsättningar kontakter? :P

Hehe, inte dubbla kontakter, men som du skriver först, ett jobb och ett privat ibland fler medolika mobiler och hemnummer. :D

Detta blir väl som att svära i kyrkan, men det fungerade med min gamla telefon med Windows Mobile. Den kunde tolka "00 031 123456" som "031 123456".

Borde finnas en bättre lösning än att lägga in numren dubbelt tycker jag.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...