Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Alu-Macbookarna borttagna?


Fierze

Rekommendera Poster

Har inte (!) sett detta topic någonstans innan; Var inne på Apple Store nu och skulle kolla på Macbookar men hittade bara den vita low-end-modellen. De två dyrare fanns ingenstans vad jag såg (Jag har själv high-end-modellen av MB sedan i höstas). Med tanke på att den 13-tums Pro-modellen nyss kommit ut så följer därför självklart frågan - Har Apple tagit bort aluminiumversionerna av Macbook och helt ersatt dem med den nya Promodellen? De är ju onekligen extremt snarlika.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har Apple tagit bort aluminiumversionerna av Macbook och helt ersatt dem med den nya Promodellen? De är ju onekligen extremt snarlika.

Japp, den försvann då mbp 13" kom, men jag vet inte om jag skulle kalla det nyss...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte (!) sett detta topic någonstans innan; Var inne på Apple Store nu och skulle kolla på Macbookar men hittade bara den vita low-end-modellen. De två dyrare fanns ingenstans vad jag såg (Jag har själv high-end-modellen av MB sedan i höstas). Med tanke på att den 13-tums Pro-modellen nyss kommit ut så följer därför självklart frågan - Har Apple tagit bort aluminiumversionerna av Macbook och helt ersatt dem med den nya Promodellen? De är ju onekligen extremt snarlika.

 

Dom har satt en kortläsare på Alu-Macbooken och sen blev den Pro. Så en Macbooken är den vita och alla alu. är numera Pro.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för upplysningen. Jag är sällan här på forumet men undrar ändå hur jag lyckats undgå att höra om denna förändring. Hur som helst, då kanske min alu-MB blir ett samlarobjekt vad det lider då, den tillverkades ju i så fall i mindre än ett år ;)

 

Tänkte egentligen göra en egen tråd om det, men kan ju passa på att slänga ut nästa fråga samtidigt: Finns det några påtagliga skillnader i prestanda mellan den snabbaste (nu borttagna) MB-modellen och den nya 13' MBP-modellen? (Mer än att det är Firewire på pron dvs.) Har några såna prestandajämförelser publicerats, länkar till dessa mottages i så fall gärna då man är statistiknörd. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dom har satt en kortläsare på Alu-Macbooken och sen blev den Pro. Så en Macbooken är den vita och alla alu. är numera Pro.

 

Visst är det också så att den fick en FW-port när den flyttades upp till Pro-familjen? Vill minnas att jag såg det som en stor nackdel med den då nya MB alu att den bara hade två USB-portar, ingen FW.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Ja, apropå den uteblivna FW-porten – hur ska man kunna synka över från gamla Macen till en Mac UTAN FireWire? Har lovat hjälpa en bekant med detta, då hon köpte en MB alu. Jag trodde det stod fel när det bara stod "saknas" för FW-port. :superirriterad:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, apropå den uteblivna FW-porten – hur ska man kunna synka över från gamla Macen till en Mac UTAN FireWire? Har lovat hjälpa en bekant med detta, då hon köpte en MB alu. Jag trodde det stod fel när det bara stod "saknas" för FW-port. :superirriterad:

Gigathernet!

nätverkskabel direkt mellan datorerna alltså, funkar utmärkt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Korskopplad kabel då, eller klarar Macen det ändå med standardkabel? Och vanlig LAN-hantering av hårddiskar, eller kan Flyttassistenten klara det som vid FW-koppling med "gamla" Macen som hårddisk i FW-läge?

Ser förresten – efter att Flyttassistenten startat – att nätverksalternativet finns. Antar att programmet hittar den andra Macen ifall den är kopplad. Tack, Tatari! :nerd:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...