Jump to content
Just nu i M3-nätverket

CD/DVD-enhet trilskas

Fentorp

Recommended Posts

Jag har fått ett problem med diskinmatningen.

När jag sätter in en disk syns inget på skärmen och efter 20 sekunder matas disken ut igen. Har försökt med olika diskar inklusive installationsdisk och en helt tom disk med samma negativa resultat.

Provat också med omstart och disk i datorn utan resultat.

Dags att byta ut den då.

Kolla först med rengöringsskiva.

Blir det inte bättre är läsaren slut.

• 3 weeks later...
Blixten MacQueen

Jag har oxå ett problem med min cd/dvd läsare. Men min kan läsa och bränna cd skivor och så fort jag sätter i en dvd så hittar den inte skivan och efter ett par sekunder så spottar den ut skivan. Frustrerande, jag kan inte ens formatera om datorn med hjälp av min os x skivasomär en dvd. Vad ska jag gör. Jag misstänker att det är nåt fel i mjukvaran efter uppgraderingen (snow leopard).

Trilskande hårdvara bör bytas. Det gäller även om DVD-delen klappat ihop och enheten fungerar i övrigt. Det har vi varit med om några gånger. Det är påfallande sällan du får igång hårdvara i en Mac genom att försöka ändra i inställningarna (om du inte redan har provat det). En Mac har de drivrutiner den behöver i de flesta fall, ingen regel utan undantag, och slutar en enhet att fungera, som fungera tidigare, så brukar det tyda på hårdvarufel.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...