Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Kort batteri tid 3GS?


Matt3

Rekommendera Poster

Hej! Har läst att det är fel på batteriet för en del på nya iphone. Tänkte bara kolla om det är det på min också. jag kan ha 100% ungefär mitt på dagen, och sen ca 6timmar senare, om jag inte rör den något utan den bara ligger så kanske jag har 33% batteri kvar. Om jag spelar eller använder något app eller spel från det är fullt så kanske den är död 3 timmar senare. Är det batteri fel eller har den bara så extremt dålig batteri tid?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om den, utan att du rört den, efter 6 timmar endast har 33% av batteriet kvar är det garanterat något lurt. Om jag inte rör min på 6 timmar har jag absolut minst 90% kvar. Troligtvis mer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade samma problem med min, fast det har ordnat till sig nu. Det löste sig genom att jag återställde den helt.

 

Testa att återställa den helt och starta om den.

Följ även denna guide för att maximera batteriet: http://www.apple.com/se/batteries/iphone.html

 

Återkoppla gärna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade samma problem med min, fast det har ordnat till sig nu. Det löste sig genom att jag återställde den helt.

 

Testa att återställa den helt och starta om den.

Följ även denna guide för att maximera batteriet: http://www.apple.com/se/batteries/iphone.html

 

Återkoppla gärna.

 

 

Hm återställt har jag gjort ett par gånger utan någon effekt :( Ska läsa igenom den där länken nu. Åter kommer om det är någon skillnad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkar märkligt. Push drar dock en del ström om du nu använder det. Min drar inte så mycket i standby iaf. Jag laddar iofs minst en gång om dagen ändå för det blir lite surfande och spelande till å från jobbet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På den där länken stod det att man kunde stänga av 3G så då gjorde jag det men då har jag bara 1-2 streck i teckning och det är ett E istället för 3G ska det va så?

 

EDIT: Ska data-roaming vara på?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

E står för Edge som typ e 2,5G. Jag använder själv Edge och har typ full täckning hela tiden. Jag upplever oxå att batteritiden e sisådär.. Har till o me hört att den e sämre än 3G-modellen. Har hört att den kommande 3.1-versionen av OS:et kommer att lösa batteri-problemet.

 

Nej, roaming ska inte va på

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hmm okej, har haft en 3G förut med men den behövde jag inte ladda alls lika ofta. Nu under en natt är ju batteriet nästan helt urladdat.

 

EDIT: Nu har jag ca 3-5 streck i teckningen alltså fullt ibland.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hmm okej, har haft en 3G förut med men den behövde jag inte ladda alls lika ofta. Nu under en natt är ju batteriet nästan helt urladdat.

 

EDIT: Nu har jag ca 3-5 streck i teckningen alltså fullt ibland.

 

Måste vara ngt fel. Min drar kanske 15% över en natt när jag inte använder den. Jag använder dock inte push.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste vara ngt fel. Min drar kanske 15% över en natt när jag inte använder den. Jag använder dock inte push.

 

Har stängt av allt sånt där nu. Jag använde mig av länken som skrevs tidigare i tråden. Så får vi se vad som händer :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så, nu har jag sett att det hjälpte faktiskt j*kligt mycket när jag följde länken som skrevs tidigare i tråden.

 

Jag hade den på laddning till 23.00 och då var det 100% och när jag tittade klockan 07.00 så var det fortfarande 100%. :galetglad:

Och när jag kollar ca 12 timmar efter utan att ha rört den så är det 98%. Tack för alla tips! :pusspadig:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul att det funkar bättre för dig!

 

En kollega hade 3g innan han köpte 3gs, han påpekade också att det är lite sämre batteritid på 3gs'n under samma förutsättningar. Vet inte om det beror på att cpu'n är dubbelt så snabb och kräver mer ström men jag hoppas att dom ordnar till det med 3.1

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, vet du om det tar mer ström att jailbreaka o installera massa apps? För jag återställde även telefonen igår men hann inte jailbreaka den så den har ju legat helt orginal inatt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min är jailbreakad (redsn0w) och jag märker ingen skillnad mot innan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, vet du om det tar mer ström att jailbreaka o installera massa apps? För jag återställde även telefonen igår men hann inte jailbreaka den så den har ju legat helt orginal inatt.

 

Beror på vad du installerar. Om du installerar backgrounder och har massa appar/services igång i bakgrunden så kommer det såklart påverka batteritiden.

Annars gör det ingen skillnad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beror på vad du installerar. Om du installerar backgrounder och har massa appar/services igång i bakgrunden så kommer det såklart påverka batteritiden.

Annars gör det ingen skillnad.

 

Jag gjorde en lista på vad jag hade innan jag återställde. Och jag hade detta:

 

Cydia:

 

Sbssettings

MxTube

Five Icon Dock

Winterboard

Spot

Backgrounder

 

Appstore:

 

Palringo

iBeer

Moto X Mayhem

iCopter

Sheep Launch

Bloons

Monkey Ball

Worms

DrawRace

Fast&Furious

Motocross

Real Racing

Red bull Fmx

Supercross

Guitar Rock Tour

TomTom Västra Europe

 

Är det något av detta du tror skulle dra ner batteriet mer än Backgrounder?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...
Så, nu har jag sett att det hjälpte faktiskt j*kligt mycket när jag följde länken som skrevs tidigare i tråden.

 

Jag hade den på laddning till 23.00 och då var det 100% och när jag tittade klockan 07.00 så var det fortfarande 100%. :galetglad:

Och när jag kollar ca 12 timmar efter utan att ha rört den så är det 98%. Tack för alla tips! :pusspadig:

 

 

Har du en Iphone 3GS och senaste firmware ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Batteritiden är det som jag är mest missnöjd med. Ser man iphone som en telefon så tycker jag batteritiden är ett skämt, som "minidator" är det kanske bra.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så dålig är väl ändå inte batteritiden, jag laddar min 3Gs ungefär var 3-4:e dag och det anser jag iaf som bra med tanke på skärmstorleken och CPUn som sitter i.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så dålig är väl ändå inte batteritiden, jag laddar min 3Gs ungefär var 3-4:e dag och det anser jag iaf som bra med tanke på skärmstorleken och CPUn som sitter i.

 

Hur lyckas du med det? Använder du den inte?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fattar inte problemet. Har ni inte ström hemma så ni kan ladda varenda dag? Bor ni i en hydda i skogen utan ström?

Själv laddar jag två gånger om dagen. En gång när jag sover och den andra på jobbet när jag inte använder den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag laddar min var 3:e dag ungefär, har då push aktiverat för mailen. Däremot råkade jag ut för en konstig grej häromveckan då min mobil knappt klarade 24h på full laddning. Hade då inte gjort något speciellt med den. Startade om telefonen, sen har den fungerat som vanligt igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns uppgifter om att Safari och Mail-programmet tydligen kan "hänga sig" och ligga aktiva fast de har avslutats på ett sätt som gör att batteriet töms. Omstart brukar hjälpa.

 

I övrigt gäller att inte ha WIFi och Bluetooth påslaget om du inte använder det.

Detsamma gäller Push Notifications som också drar batteri.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...