Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Pdf via Safari


torbjorna

Rekommendera Poster

Efter uppgradering till Snow Leopard händer inget när jag försöker klicka på en länk för nedladdning av pdf-dokument i Safari 4. Samma sak i Firefox fungerar utan problem.

Har jag missat någon inställning?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter uppgradering till Snow Leopard händer inget när jag försöker klicka på en länk för nedladdning av pdf-dokument i Safari 4. Samma sak i Firefox fungerar utan problem.

Har jag missat någon inställning?

Har du installerat acrobat reader? Det tog jag bort i leopard eftersom det ska funka ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja Adobe Reader är installerad och jag har uppdaterat hela Adobesviten (har CS4) men inget händer ändå. Det blir bara ett nytt svart fönster utan pdf-fil. Däremot fungerar det att högerklicka och ladda ner till hämtade filer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja Adobe Reader är installerad och jag har uppdaterat hela Adobesviten (har CS4) men inget händer ändå. Det blir bara ett nytt svart fönster utan pdf-fil. Däremot fungerar det att högerklicka och ladda ner till hämtade filer

OK. Då har jag inga tips. Jag trodde innan att reader behövdes för att visa pdf, men det funkar bättre direkt i (snow) leopard. Men har du CS4 får du nog jobba på lösningen... Du kan ju testa Firefox eftersom Safari verkar mer anpassad för snow leopard.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter uppgradering till Snow Leopard händer inget när jag försöker klicka på en länk för nedladdning av pdf-dokument i Safari 4. Samma sak i Firefox fungerar utan problem.

Har jag missat någon inställning?

 

Kanske du har ett nedladdningsprogram som inte funkari SL. Jag hade samma problem som du. Skärmen blev bara grå/svart, men när jag plockade bort SpeedDownload, som jag använde i Leopard, så fungerar nedladdning igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har samma problem med PDFer och safari efter uppgradering till SL, det öppnas bara en tom sida även om jag har laddat hem senaste Adobe reader och justerat inställningar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad händer om du kör Safari i 32-bitarsläge? Högerklicka på Safari, ta visa info och kryssa i 32-bitarsläge.

 

Varför använda Adobe Reader förresten? Förhandsvisning har blivit mycket bättre för PDF:er nu när man kan markera kolumner och läsa PDF:er direkt i Safari. Jag valde att inte installera Adobe Reader när jag gick över till Snow Leopard och hittills har jag inte ångrat det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...