Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Stereo är inte avsedd för min iphone

PiRiLLo

Recommended Posts

Har nyligen skaffat en liten stereo till min iphone.

Men när jag sätter i iphonen så kommer detta upp: http://i32.tinypic.com/mrdchu.jpg

Varför och hur kan man bli av med det?

För den funkar och spelar upp min musik från iphonen i stereon.

Har googlat lite men bara sätt folk som tror att det kan bero på smuts i kontakten...

Någon som har ett annat förslag eller vet?

Det har kommit upp varje gång jag provat någon form av stereo eller dylikt. Bara avfärda och köra på :)

Inget som Apple borde fixa? Det är ju dom som gjort mjukvaran. Läste även att den kommer även på deras egna produkter...

Hmm Steve Jobs kommentar "We don't ship junk" känns ju mer och mer felaktigt.

Visst ingen är väl perfekt men om dom nu ska påstås vara så bra så kan dom gärna visa det också.

Produkten är inte avsedd för den typ av iPhone du har helt enkelt.

Att det ÄNDÅ fungerar bra visar väl på att Apple är så bra? ;)

Jag får samma medelande sen jag uppgraderade min iPod till OS3 och sämre täckning på Wlanet också

Hur nergraderar jag min iPod Touch 2G

Läste även att den kommer även på deras egna produkter...

Händer titt som tätt att meddelandet kommer upp när jag sätter min iPhone 3G i Apples egna docka

Meddelandet försvinner sedan efter några sekunder, så smuts i kontakten kanske är en anledning.

Så här fungerar det lite. 3de partstillverkare kan producera en jävla massa tillbehör men det är FÅ som köper licenserna från Apple som gör att dom är Made for iPod och apples senaste branding, WORKS WITH IPHONE. Du kan räkna med att köper du nått skräp från icke kända tillverkare kommer dom saknas works for iphone. Det är en lång process att gå igenom för att få och det kostar även en slant.

Det finns två förklaringar på detta, och vilket som gäller i ditt fall beror på.

Det ena är smuts i kontakten, det kan också vara glapp i kontakten. Detta gäller särskilt om fenomenet uppträder med Apples egna tillbehör.

Det andra är att Apple har ändrat i sin kontakt, har ändrat de saker som var oanvända förut eller "reserverade för framtida användning", nu är alltså framtiden här. Problemet uppkommer med piratkontakter och pirattillbehör, dvs - produkter som ej har kontakten gjord enligt Apples fullständiga specifikation, och dessa tillverkare har inte köpt ritningarna för kontakten. Istället har de tittat på kontakten och försökt finurla ihop hur den är uppbyggd. Detta innebär att när Apple gör förändringar så fungerar ej dessa ful-tillbehör längre. Är det då Apples ansvar att se till så att ful-tillbehör fungerar? Apple säljer gärna sina specifikationer för kontakten till dessa tillverkare, men de vill ju inte köpa från Apple. Är det Apples ansvar när tillverkare av tredjepartsprodukter vägrar betala för sig? Seriösa tillverkare betalar för sig, för de är måna om att deras produkter fungerar även när Apple gör förändringar och uppgraderingar. Oseriösa företag struntar i att betala och tänker "det går så länge det går".

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...