Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Reparera eller köpa nytt, en filosofisk fundering...


Loui

Rekommendera Poster

Jag har fått ett delikat problem på halsen! Jag har lyckats att totalkvadda skärmen på min 2,5 år gamla MacBook idag... Att laga datorn är något jag visserligen kan fixa själv, problemet ligger dock i att få tag på en ny skärm till ett försvarbart pris.

 

Så mina bryderier ligger i om jag skall lägga pengar på att rusta upp min gamla dator (batteriet är också rätt kasst nämligen), eller om man skall köpa en ny? Jag är i så fall intresserad av en MacBook Air, men om Apple får för sig att uppdatera MB Air i oktober så lär jag ju minst sagt bli smått irriterad om jag då lagt ut 18 000 på den gamla modellen bara månaden innan...

 

Ett alternativ är ju förstås att köra med en extern skärm i en månad eller två och hoppas att Apple uppdaterar MBA, eller släpper något nytt snart (Läs iTablet!). Jag totalvägrar nämligen att damma av min gamla pc-laptop! Så om det är någon som bor i göteborgsområdet och har en vit MacBook som är kaputt på något annat vänster, men med en hel skärm, så är jag idel öra!

 

Vad tycker ni på forumet att jag ska göra?

 

Vilka I-landsproblem man har ibland... Tänkvärt!

 

//Loui

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vänta in 090909 och se vad Apple har i fruktkorgen.

+1

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vänta in 090909 och se vad Apple har i fruktkorgen.

Av rubriken på eventet att dömma så tror jag det inte kommer något annat än nya iPodar då... Men självklart väntar jag in det...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Av rubriken på eventet att dömma så tror jag det inte kommer något annat än nya iPodar då... Men självklart väntar jag in det...

Förra eventet var i princip det som var minnst väntat (upgradering av MBP) som blev den största nyheten.

Glad att jag väntade 2 månader på det :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mjo, hoppas kan man ju alltid... dessutom kanske det inte är så fel att köra med en extern skärm ett tag. Börjar vänja mej vid tanken, tangentbord och mus har jag ju redan... och de borde ju uppgradera MBA rätt snart tycker jag, så så länge behöver jag nog inte vänta!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tableten är bara ett rykte så den ska du nog inte gå och vänta på ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag skulle inte satsa några större pengar på att det kommer en uppdatering av Air inom en snar framtid, den fick ju en uppdatering under sommaren.

 

Macrumours Buyer's Guide

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...