Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Apple Store nere... Nya G5:or?


lasson

Rekommendera Poster

  • Svars 66
  • Created
  • Senaste svar

weeeeeeeeeeee!

 

nu ska jag beställa :)

 

undrar om man kan byta ut modemet mot bluetooth? känns lite roligare.

kan man jämföra priser nånstans?

 

 

kanske får man tigern med oxå eftersom de inte lär levereras förrens i höst :)

 

/t

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan ju gå in på macbarometern här på macworld och jämföra priser ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju en ökning på 25%!!!! 2.0 till 2.5ghz :)

 

Att rykterna sa 3ghz var ju bara orealistiskt värre...

Apple sade själva att dom skulle nå 3GHz på ett år.... och det enda dom lyckas med är en ny toppmodell med 25% högre klockfrekvens och Radeon XT istället för Pro... Det känns lite tråkigt att dom andra modellerna fortfarande är mer eller mindre samma (den nya 2x1.8GHz-modellen är faktiskt sämre än den gamla, den har bara hyra minnesslots och saknar PCI-X).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

insåg att man kan trixa lite på applestore för att få pris på modifierad dator.

 

:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och så var det dollarkursen som man visst totalt ignorerar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men jag tycker det är lite problematiskt att man höjer priset på den billigaste modellen med två tusen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men jag tycker det är lite problematiskt att man höjer priset på den billigaste modellen med två tusen

Den kostar mindre än 1.6:an gjorde när den släpptes, inte sant?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men jag tycker det är lite problematiskt att man höjer priset på den billigaste modellen med två tusen

Den kostar mindre än 1.6:an gjorde när den släpptes, inte sant?

Nej... den kostade ca 21.000 då också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju en ökning på 25%!!!! 2.0 till 2.5ghz :)

 

Att rykterna sa 3ghz var ju bara orealistiskt värre...

Apple sade själva att dom skulle nå 3GHz på ett år.... och det enda dom lyckas med är en ny toppmodell med 25% högre klockfrekvens och Radeon XT istället för Pro... Det känns lite tråkigt att dom andra modellerna fortfarande är mer eller mindre samma (den nya 2x1.8GHz-modellen är faktiskt sämre än den gamla, den har bara hyra minnesslots och saknar PCI-X).

Menade Steve att Apple skulle släppa powermacar med 3ghz eller menade han att utvecklarna hinner nå 3 ghz inom ett år???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Menade Steve att Apple skulle släppa powermacar med 3ghz eller menade han att utvecklarna hinner nå 3 ghz inom ett år???

Inte lätt att veta med Apple... <_<

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror nog att det kommer en ny Xserve innan iMac G5.

 

Fast man vet aldrig.(speciellt INTE med apple :P)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

Snart dags att gå till Coop och ta ut lite pengar från Sparkassan nu då :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Andreas skriver att numer är G5-orna VÄTSKEKYLDA!! Vi avvaktar mer info!!! (w00t)  :tummeupp:  ^_^

Kul att dom har vaknat i Cupertino :lol: . . . det kanske blir fler överraskningar innan

WWDC drar igång :vissla:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Andreas skriver att numer är G5-orna VÄTSKEKYLDA!! Vi avvaktar mer info!!! (w00t)  :tummeupp:  ^_^

Kul att dom har vaknat i Cupertino :lol: . . . det kanske blir fler överraskningar innan

WWDC drar igång :vissla:

Vätskekylda G5-or låter väl som mumma för en iMac G5..... (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vätskekylning tar också upp plats... Jag har sett några som har lyckats bygga in det i barebones, men det kräver en hel del jobb och skicklighet. Om dom hade en radiator bakom skärm kanske.... Den sitter ju ändå ihop med resten av datorn, så det borde kunna fungera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom dom är vattenkylda borde dom ju låta mindre också. Synd bara att dom behållit en del fläktar :tummened:

 

Att dom skulle lansera ny G5:a den dag jag inte gick ut på näten för än för typ en halvtimme sedan också. Kunde dom inte ha valt att lansera i morgon då jag varit ute på nätet hela dagen (antagligen i alla fall, skulle ju bli regn i morgon så.).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att dom skulle lansera ny G5:a den dag jag inte gick ut på näten för än för typ en halvtimme sedan också.

Vad är det du käner att du har missat??? Ökningen från 2 till 2.5 GHz....!? (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här ska ni få se vad jag hittade!!! iMac G5!!

G5-iMac.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ta bort bakgrundsbilden och måla dit några räfflor så får vi oss ett våffeljärn (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ta bort bakgrundsbilden och måla dit några räfflor så får vi oss ett våffeljärn (w00t)

Har inte våffel järnet figurerat tidigare här...

Du har rätt Jimolp bilden är bekant

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom dom är vattenkylda borde dom ju låta mindre också. Synd bara att dom behållit en del fläktar :tummened:

Fläktar behövs ju fortfarande... Dom blir vi aldrig av med om inte datorer på något sätt slutar producera så mycket värme.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mer lik en byxpress.............. :vissla:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom dom är vattenkylda borde dom ju låta mindre också. Synd bara att dom behållit en del fläktar :tummened:

Fläktar behövs ju fortfarande... Dom blir vi aldrig av med om inte datorer på något sätt slutar producera så mycket värme.

Men Cuben var väl fläktlös?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Cuben var väldigt specialdesignad... nätagget satt inte i datorn, till exempel, och processorn vad väldigt strömsnål. Dessutom bestod hela innanmätet av en kylfläns, mer eller mindre...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...