Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Efter ominstallation fungerar ej Itunes


jenast

Rekommendera Poster

Hjälp!!! min imac strulade till det efter en uppdatering och startade ej upp.. jag gjorde en ominstallation och till min glädje så verkade allting fungera som det ska. Men när jag försöker lyssna på köpta låtar från itunes måste jag nu skriva in mitt lösen och så får jag upp denna text "en nödvändig itunes komponent är inte installerad (-42404)????

Jag har laddat upp alla uppdateringar som försvann vid ominstallationen. Vad kan vara problemet?

 

Tacksam för förslag

Jens

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hjälp!!! min imac strulade till det efter en uppdatering och startade ej upp.. jag gjorde en ominstallation och till min glädje så verkade allting fungera som det ska. Men när jag försöker lyssna på köpta låtar från itunes måste jag nu skriva in mitt lösen och så får jag upp denna text "en nödvändig itunes komponent är inte installerad (-42404)????

Jag har laddat upp alla uppdateringar som försvann vid ominstallationen. Vad kan vara problemet?

 

Tacksam för förslag

Jens

 

 

Tjena,

 

Inte för att jag har problemet men jag letade lite om det på Apples supportforum och det verkar som om man behöver ominstallera iTunes, vilket också betyder att du måste ta bort den först.

Apple har gjort en guide för det här!

 

Som sagt... jag har ingen aning om detta är lösningen men det kan ju vara värt att testa, det kan ju inte bli mer än fel :skrattaat:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...