Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iTunes+Time Capsule


wsucougar

Rekommendera Poster

Hej,

 

Vet inte om detta diskuterats i tidigare forum men... kör just nu all musik på extern HD kopplad via USB 2 till macbooken. Undrar om det går att lägga över musiken till Time Capsule (som extern HD) och sedan streama från den till iTunes. Fungerar även sync mot iphone/ipod korrekt?

 

Eftersom jag har en gammal macbook utan "n" standard ligger nätverket nu på b/g standarden, hur mycket kan det slöa ned om jag nu skulle välja att streama musiken?

 

Tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har hela mitt iTunes bibliotek liggandes på en USB disk som sitter inkopplad i min Time Capsule.

Syncar min iPod och iPhone utan problem.

 

Jag kör iofs via kabel, inte trådlöst.

 

Men det fungerar jättebra, streamar allt och dessutom till Apple TV:n.

 

Det enda trista är att det tar ett par sekunder för hårddisken att vakna till när man öppnar upp iTunes (det är hårddisken som har gått ner i sleep-mode).

 

Den trådlösa överföringshastigheten är vad som kan bli problemet för dig. Om eller hur mycket kan jag tyvärr inte svara på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack! Jag försöker nog lägga över en eller två skivor så får vi se hur det går. Förhoppningsvis så sinkar det inte för mkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK testat och allt verkar fungera bra. Någon som har något bra tips på hur man sparar ner alla playlists så att itunes autosorterar när man importerar på nytt. M a o utan att man skall behöva spara varje playlist individuellt (ca. 2000 listor). :detvarintejag:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...