Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Jawbone Prime

JoENA

Recommended Posts

Min man fyller snart år och jag hade tänkt ge honom ett bluetooth headset. Jag som inte är så kunnig när det gäller prylar har efter att ha gått igenom hundratals recensioner (känns det som) har jag äntligen hittat rätt, Jawbone Prime. Eftersom han även har senaste iphone så har jag läst att ljudet inte alltid har varit det bästa med många av de senaste headseten, men läste på flera ställen att just Jawbone Prime fungerar ypperligt till Iphonen. Någon som har Jawbone Prime, är du nöjd? Och hur fungerar den med din iphone (om du har en?).

/ Elina

Hej,

Både jag och min tjej samt övriga familjemedlemmar har Jawbone. Jag har iphone 3gs och tjejen 3G. Det är förmodligen det bästa headsetet du kan köpa i dagsläget. Noise cancellation tekniken är otroligt bra.

Finns på webhallen för 1295.

Hej där!

Kul att ni är nöjda med Jawbone då tar jag nog och beställer den. Blev faktiskt sugen på att köpa en själv! Kikade på två videosnuttar på youtube, helt otroligt vad den kan stänga av störande ljud runtomkring, passar perfekt då vi bor i en storstad med mycket trafik och oljud runt omkring.

Sen att den är liten och slimmad lockar ju ännu mer. Då får vi hoppas att mannen gillar den också!

Hittade även en schysst väska som man kan ha den i på ebay. Färgen är kanske inte den läckraste. :-)

http://cgi.ebay.com/Bluetooth-Headphones-J...4#ht_5979wt_983

Förresten hitta den billigt här: http://www.pckiosken.no/PartDetail.aspx?q=p:2533658

Jag skulle inte beställa på pckiosken.

Dels är det i Norska kronor vilket blir 1037 svenska kronor. Då skiljer det 258kr från t.ex webhallen.

Sen är det frakt från norge på det, dock inte specat. Samt att om något strular ska den tillbaka till norge. aa nej, jag skulle hellre gå på nån svensk återförsäljare.

Tack för länken!

Fick hem Jawbone Prime idag! Jäklar vad den är snygg och liten, mycket mindre än jag trodde faktiskt! Wow!

Är du nöjd med den i övrigt då? Lever ljudet upp till ryktet?

Jag går också och velar, de flesta verkar ju vara nöjda, men jag har även läst de som tycker att det är riktigt dålig. Dels att det inte lever upp till ljudets rykte, men också att byggkvaliteten känns rackig.

Funkar det bra med volymknappen (det är ju bara en vad jag har förstått, och om man vill sänka ljudet vill man ju inte behöva höja det först)?

Finns det något hål i för att hänga det i en rem runt halsen?

Jag har tyvärr inte använt den, köpte den till min man i födelsedagspresent, så jag kan återkomma med en lite recension sen.. ;-) Men det kommer nog inte förrän i oktober, ska kika om jag om jag ser något hål för att hänga den,men den ligger i sin låda och jag vill inte öppna den, själv köpte jag en lite väska till den istället... såhär ser den ut:

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewI...#ht_2478wt_1082

Av det jag har läst så fungerar den super, men att det där med knapparna tar lite tid att lära eftersom de är dolda.

Jag har tyvärr inte använt den, köpte den till min man i födelsedagspresent, så jag kan återkomma med en lite recension sen.. ;-)

Väntar med spänning på ett utlåtande :-)

Jag köpte en Jawbone Prime i förra veckan på Webhallen i Stockholm och jag är kanonnöjd! Hade tidigare en Apple Bluetooth och den fungerade bra i början men tappade sen ljudstyrka så till slut var den oanvändbar. Tydligen ett vanligt problem med den. Jawbone fungerar perfekt. Pratar hellre i den än direkt i telefonen då jag tycker ljudet är bättre. Har också frågat alla som jag pratat med via den om de hör mig bra och det har inte varit några som helst problem. Jag läste på nätet under en längre tid om iPhone och Bluetooth och varit tveksam till att köpa ett Bluetooth headset då många haft problem med sin iPhone. Jag kan bara rekommendera Jawbone Prime å det varmaste. Den är snygg och är lätt att bära. Det enda negativa är volymkontrollen men det går snabbt att ta sig igenom de olika volymnivåerna.

/Pär

• 3 weeks later...
Jag köpte en Jawbone Prime i förra veckan på Webhallen i Stockholm och jag är kanonnöjd! Hade tidigare en Apple Bluetooth och den fungerade bra i början men tappade sen ljudstyrka så till slut var den oanvändbar. Tydligen ett vanligt problem med den. Jawbone fungerar perfekt. Pratar hellre i den än direkt i telefonen då jag tycker ljudet är bättre. Har också frågat alla som jag pratat med via den om de hör mig bra och det har inte varit några som helst problem. Jag läste på nätet under en längre tid om iPhone och Bluetooth och varit tveksam till att köpa ett Bluetooth headset då många haft problem med sin iPhone. Jag kan bara rekommendera Jawbone Prime å det varmaste. Den är snygg och är lätt att bära. Det enda negativa är volymkontrollen men det går snabbt att ta sig igenom de olika volymnivåerna.

/Pär

Kul att läsa att fler är nöjda med den! Den fjortonde kommer maken få det! Ska bli intressant och spännande att höra vad han tycker!

Jag lovar att återkomma!

/ E

Någon som vet om Prime stöder a2dp formatet, dvs om det går att lyssna på annat ljud än telsamtal typ musik i den?

• 3 weeks later...
Någon som vet om Prime stöder a2dp formatet, dvs om det går att lyssna på annat ljud än telsamtal typ musik i den?

Det gör det tyvärr inte :-( annars hade ja med köpt

• 4 weeks later...

Måste bara berömma detta fantastiska headset. Jawbone Prime. Jag kör mycket bil och det låter kanon säger dom man pratar med. Den är lätt och sitter bra i örat. Är ett riktigt bra tips till någon som vill ha ett headset till iPhone. Köpte på Webhallen och det kom dagen efter. Bra!

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...