Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Inför jailbreak/upplåsning


frd

Rekommendera Poster

Hej,

 

Jag har precis köpt en 3GS som är operatörslåst i 12 månader. Då jag använder mig av en annan operatör tänkte jag göra en jailbreak och låsa upp den med redsn0w och ultrasn0w. Det jag undrar är om jag kan registrera telefonen med itunes och synka mina kontakter utan att ha ett giltigt simkort i den samt om jag ska uppdatera den till den senaste versionen? Sen undrar jag också om man måste ha ett giltigt simkort i telefonen när man gör själva jailbreaken och upplåsningen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Jag har precis köpt en 3GS som är operatörslåst i 12 månader. Då jag använder mig av en annan operatör tänkte jag göra en jailbreak och låsa upp den med redsn0w och ultrasn0w. Det jag undrar är om jag kan registrera telefonen med itunes och synka mina kontakter utan att ha ett giltigt simkort i den samt om jag ska uppdatera den till den senaste versionen? Sen undrar jag också om man måste ha ett giltigt simkort i telefonen när man gör själva jailbreaken och upplåsningen?

 

Du måste aktivera telefonen innan du kan använda itunes för synkning. Det gör du antingen med ett giltigt simkort eller med redsnow.

Tror inte du ens behöver ngt simkort i för att använda redsn0w/ultrasnow men jag är lite osäker. Det funkar med alla simkort iaf.

3.0.1 ska gå att jailbreaka, aktivera och låsa upp. Har bara provat 3.0 dock då det bara är en liten säkerhetslucka som skiljer 3.0 och 3.0.1. Jag väntar på större ändringar innan jag uppgraderar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok så det fungerar att göra själva registreringen i itunes efter jag har jailbreakat telefonen?

 

Vilken registrering syftar du på? Jag förstår inte riktigt vad du menar.

Du jailbreakar ju för att komma runt aktiveringen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har alltid följt instruktionerna på iClarified när jag ska jailbreaka och låsa upp min 2G iPhone som jag köpte i USA för länge sedan. Nu har jag köpt en 3Gs och skulle jailbreaka den (jag har redan Telia så jag behöver inte låsa upp den).

 

Glad i hågen tänkte jag att jag skulle uppdatera till 3.01 först, då det fanns instruktioner även för denna version.

Men se det gick inte att jailbreaka med RedSn0w.

 

Nån som vet varför?

 

 

- Slice -

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

JAg har fått för mig att man måste registrera sin iphone via itunes innan man kan börja använda den. Ska jag strunta i det och köra jailbreaken direkt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

JAg har fått för mig att man måste registrera sin iphone via itunes innan man kan börja använda den. Ska jag strunta i det och köra jailbreaken direkt?

 

Nja. Redsnow gör det åt dig.

 

1. Återställ telefonen till 3.0

2. Starta redsnow och följ instruktionerna.

3. Installera ultrasnow i cydia.

 

Det är inte svårare än så. Vill du ha mer detaljer så står det på iclarified.com

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok, det jag menar är att nu kommer jag ju inte in i telefonen när jag startar den eftersom jag inte har ett simkort till rätt operatör. Kan man bara dra i gång jailbreaken i det läget eller måste jag typ köpa ett kontantkort för rätt operatrör.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok, det jag menar är att nu kommer jag ju inte in i telefonen när jag startar den eftersom jag inte har ett simkort till rätt operatör. Kan man bara dra i gång jailbreaken i det läget eller måste jag typ köpa ett kontantkort för rätt operatrör.

 

Ja det går bra

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har haft min 3G i några månader nu och funderar på att jailbreaka luren. Fråga kan jag synka in alla program kontakter sms m.m. efter att jailbreakat telefonen? E det bara att synka som vanligt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har haft min 3G i några månader nu och funderar på att jailbreaka luren. Fråga kan jag synka in alla program kontakter sms m.m. efter att jailbreakat telefonen? E det bara att synka som vanligt?

 

Bara att använda din backup när du är klar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...