Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Ingen service Iphone 3g


Itzhak

Rekommendera Poster

Har en iphone 3g som helt plötsligt utan att jag gjort någonting, inte längre har någon signal, det kommer upp "ingen service", eller så de där staplarna fast ingen är uppe. Har testat med en annan telefon och där har jag full täckning, så det är inte fel på simkortet eller telias mast här i närheten. Har även testat med ett Telenor simkort i iphonen med samma resultat. Har inte testat och göra någon form av återställning då jag är osäker på vad som försvinner och vad som blir kvar. Telefonen är jailbreakad och upplåst till alla nät. Hilfe bitte

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm nu e ja ju inte så bra på det här med iphone, men för ett par dagar sen så kom det upp att några komponenter i cydia behövde uppdateras så det gjorde jag

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok..hur gör jag då för att den ska vara olåst?

Jag har testat att återställa den, gjorde det precis, o nu har jag jailbreakat och låst upp igen. Men den har fortfarande ingen signal. Då jag köpt den begagnad, kan det vara så att nån spärrat den? o kan man få reda på om den är spärrad på nått sätt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ett problem i den nuvarande versionen av Ultrasn0w. Sök på nätet så finns det olika lösningar, av vilka ingen funkat för mig. Men som tur är så har jag en 3Gs också så jag överlever... För min 3G så är det bara att vänta. Eventuellt lika illa för dig.

 

Håll koll på Dev-Team's Blog

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok..hur gör jag då för att den ska vara olåst?

Jag har testat att återställa den, gjorde det precis, o nu har jag jailbreakat och låst upp igen. Men den har fortfarande ingen signal. Då jag köpt den begagnad, kan det vara så att nån spärrat den? o kan man få reda på om den är spärrad på nått sätt?

 

Om det är en stulen telefon och den blivit IMEI låst så får du samma beteende ja.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...