Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Frågor om POI i GPSprogram


venacava

Rekommendera Poster

Vet någon vilken stor POI-databas de olika GPSprogrammen har? Navigon, Tomtom, Sygic och iGo?

Frågan avser den europeiska versionen. Hittar ingen info om antal POI någonstans.

 

Kan man lägga till POI genom att ladda ned xml filer eller vad de nu heter, och installera på ngt vis i själva iphone-programmet?

Någon som vet vilken navigator som är "extremt" POI-rik???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Navigon har en herrans massa POI:s, men vad jag vet ingen möjlighet att dynamiskt addera nya.

 

Om inte progget har inbyggt stöd för att hämta nya POI över nätet så lär det vara svårt eftersom en icke jailbreakad iPhone inte har någon filhantering som är åtkomlig för användaren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

precis som jag misstänkte.. hittade följande inlägg i ngt forum ;

 

Just tested navigon for couple of hours. The UI is good, but it's a bit frustrating lack of POI, especially the fixed camera.

 

As I know, it's possible to add some poi data file to Sygic through a JBed iphone. However, when I tried to ssh to my iphone to locate the Navigon directory, I couldn't find a folder or file to locate poi.

 

Any experience?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

precis som jag misstänkte.. hittade följande inlägg i ngt forum ;

 

Just tested navigon for couple of hours. The UI is good, but it's a bit frustrating lack of POI, especially the fixed camera.

 

As I know, it's possible to add some poi data file to Sygic through a JBed iphone. However, when I tried to ssh to my iphone to locate the Navigon directory, I couldn't find a folder or file to locate poi.

 

Any experience?

 

Fartkameror finns det gott om i Navigon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...