Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Backup på enbart kalendern/sms/mail osv?


Glarre

Rekommendera Poster

Tycker mitt batteri funkar för dåligt, kollade på en film igår och lekte med min iphone 3gs samtidigt. Den var precis nyladdad. när jag stänge av tvn så var batteriet nere på 54%, kollade användningen som var 1 timme och 34 minuter användning och 1 timme och 40 min väntetid.. har enbart 3g, wifi på, ingen push,blåtand,plats.. och spela inga "stora" spel, kolla mail, surfa lite, vart väl 1 timme spel tid.

 

Har sökt en del men hitta inte hur man får en backup enbart på kalendern/sms/mail/kontakter osv, resten(dsv alla spel/program) tar jag och instalerar själv(kanske är nån mjukvara som bråkar med batteriet)

 

nån som vet? :crossfingers:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker mitt batteri funkar för dåligt, kollade på en film igår och lekte med min iphone 3gs samtidigt. Den var precis nyladdad. när jag stänge av tvn så var batteriet nere på 54%, kollade användningen som var 1 timme och 34 minuter användning och 1 timme och 40 min väntetid.. har enbart 3g, wifi på, ingen push,blåtand,plats.. och spela inga "stora" spel, kolla mail, surfa lite, vart väl 1 timme spel tid.

 

Har sökt en del men hitta inte hur man får en backup enbart på kalendern/sms/mail/kontakter osv, resten(dsv alla spel/program) tar jag och instalerar själv(kanske är nån mjukvara som bråkar med batteriet)

 

nån som vet? :crossfingers:

 

 

Installera iTunes, anslut din iPhone och låt programmet göra resten - dvs en backup

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

LÅter som normal batteritid. Har du igång skärmen en timme i sträck så drar det en jäkla massa ström.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

LÅter som normal batteritid. Har du igång skärmen en timme i sträck så drar det en jäkla massa ström.

 

är det så illa?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Installera iTunes, anslut din iPhone och låt programmet göra resten - dvs en backup

Jag har inte hittat nått där man kan välja vad man vill göra backup på och spara alla SMS osv.. Men jag får leta lite mer då

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

är det så illa?

 

Illa å illa. Det finns inte en enda telefon på marknaden som klarar mer än 3-4 timmar med skärmen på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jailbreak, installera open ssl och SSH, anlut med sftp från datorn sen är det bara att ladda ner db bilerna för respektive grej till datorn! Enklaste sättet enligt min mening.

 

Fungera klockrent om man vill labba med uppdatering osv, bara att ta ner det man vill ha kvar och lägga tillbaka det när man är klar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då drar den hela skiten, vill bara ha vissa saker :(

 

Enda alternativt då, såvitt jag vet, är att knäcka telefonen, vilket jag avråder ifrån.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...