Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Kan inte deleta, slänga eller formatera filer


ponka_melon

Rekommendera Poster

Jag har ett USB minne som jag inte kan rensa. Får fel felkod -61, jag har bara läsbehörighet på filerna, har provat massa program och dyligt . Vad göra för att rensa minnet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För total rensning (allt kommer försvinna), öppna programmet skivverktyg, välj ditt usb-minne i listan till vänster och sen fliken radera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Daniel Ljungqvist
Jag har ett USB minne som jag inte kan rensa. Får fel felkod -61, jag har bara läsbehörighet på filerna, har provat massa program och dyligt . Vad göra för att rensa minnet?

 

Har du någon Cd till USB-minnet? det hände detsamma för mig, och det visade sig att man faktiskt bara satt i cd:n i datorn, felsökte USB-Minnet, och ställde om till "Manuel Handling av USB", då fungerade det utmärkt!

 

Så har du en cd, stoppa i den, och sedan tar du på "Manuel handling", så ska det fungera!

 

// Daniel Ljungqvist

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tack för snabba svar!

 

jag prova detta:

 

Öppna skivverktyg.

Program->Verktygsprogram->Skivverktyg

 

Välj disken i vänstra delen.

Välj fliken Radera.

Format: MS-DOS(FAT) vilket är fat32

Namn: Det namn du vill ha på disken

 

Klicka Radera (nere höger)

 

och det funka inte! misslyckades "fel"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

usb enheten matades ut fel under en överföring till minnet! alla filer är skrivskyddade och jag får bara läsa!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tack igen för snabba svar!

 

shredit gav detta meddelande:

Filename Shredding Failed, please check to see if you have permission to write to the selected item and that it is not in use.

 

hur ändrar jag till skriva?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som jag skrev innan - visa info för disken i Finder. Välj att du ska få läsa och skriva. Fyll i lösen om datorn frågar efter det.

 

Exempel:

 

post-13603-1251631999.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

-61 hör till kategorin Operating System Errors

och betyder: File not open with write permission.

 

Följ rådet att tilldela dej behörighet att skriva (och läsa) till enheten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Harr provat det men har ingen möjlighet att ändra det i cmd + i. det står bara " delning och behörighet: du kan bara läsa".

post-11370-1251634250.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Knepigt när inget ’normalt’ fungerar.

Jag skulle testa i Skivverktyg att köra alla befintliga metoder och varianter, 10 ggr om så behövs. Funkar inte; nästa blir starta Macen från installationsskivan och köra Skivverktyg (både skivans och datorns). Funkar inte; testa att starta från ngn annan skiva med verktyg , ev bootable (Xupport, TechTool Pro o dyl). Funkar inte; testa på en PC (den kanske inte kan läsa formatet och därför klarar att ny-formatera). Funkar inte; prata med den, beröm den, skräm den, hota, lemlästa, låt vila nån dag och börja om från början.

 

Jag har själv råkat förlora formateringen på en extern HDD och testade verkligen allt. Helt uppgiven, lät jag den ligga i 3 dagar, då kunde jag plötsligt formatera den. Mysko.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara en kontrollfråga här: Finns det en fysisk switch på minnet som skrivskyddar det? I så fall kan den ju ha gått sönder...

 

 

Nix inget sådant på minnet!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...