Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Få ut cd-skiva som fastnat i MacBook


Daniel Ljungqvist

Rekommendera Poster

Daniel Ljungqvist

HEJSAN!

 

HAR RÅKAT STOPPA I CD I MIN MACBOOK OS X, OCH NU FÅR JAG INTE UT DEN. DET ÄR SOM ATT DEN SKA STARTA HELA TIDEN, MEN GÖR INTE DET. SEDAN LADDA HELA DATORN NER!

 

MÅSTE HA SNABBHJÄLP!

 

// Gråtande Daniel Ljungqvist!

 

TACK SÅ OÄNDLIGT MKT FÖR HJÄLPEN!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

STARTA OM DATORN OCH HÅLL MUSKANPPEN NERE!

 

Snälla skriv UTAN capslock! Tror man ska få hjärtsnurp när man läser en sådan stressande text.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hålla inne eject knappen längst upp till höger, fungerar inte det? Annars skall man kunna sticka in ett gem på ena sidan i sloten för att vångsmata ut den, men kolla på apples support sidor för detaljer, då jag inte provat det själv.

 

--

Sluta skrik (Skriv inte bara med versaler) det är ohyffsat och jobbigt att läsa om man skulle vilja hjälpa dig så tappar man nästan lusten med ett sånt inlägg.

 

För att få så bra hjälp som möjligt så skriv hur felet uppstod och vad du har provat för att avhjälpa felet, då kan folk som läser ditt inlägg ge dig bättre och antagligen fler svar på hut man kan försöka lösa problemet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vid uppstart, håll inne ALT innan Startljudet kommer, när du kommer till blå skärm med förhoppningsvis 2 ikoner, en som visar intern HD och en som visar skivan i optisk enhet. När klockan blivit pil, tryck på eject så kommer skivan. När du fått ut skivan trycker du på pilen till höger så bootar datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har capslock hängt sig också? DU SKRIKER... och det är inte kul att läsa sådan text.

Säger som redan nämt, starta om och håll ner musknappen så ska skivan matas ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om inget av ovanstående hjälper kan du prova att ta en annan skiva och lite lätt "putta" in och ut samtidigt som du håller ner Eject. Det fungerade för mig en gång när jag hade liknande besvär.

Och ja, håll dig till gemener.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...