Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iMac till Tv


mrEmilK

Rekommendera Poster

Jag vet att det finns liknande trådar men detta är ett litet anorlunda problem som jag hoppas få hjälp med.

Jag har just köpt kablar för 1800 men nu ser jag att det inte kommer fungera. 1. Jag har en Mini Display till DVI. 2. DVI till HDMI. 3. HDMI HDMI. Detta ska fungera till tvn men hdmi kabeln ser ju likadan ut på kabel 2 som kabel 3. De passar inte i varandra.

 

Grejen är också att jag har 18 meter mellan tv och dator. Hdmi sladden är 15 meter och Dvi sladden är 4 meter så det skulle funkat men jag behöver som sagt långa kablar. Och dessutom sådana som klarar kvalitén. Hdmi sladden (supra) är certifierad så den borde funka men förstörs kvaliten av de andra adaptrarna kanske?

 

Tacksam för hjälp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Krånglig och dålig fråga. :superirriterad: Jag skickar tillbaka 2 kablar och köper en adapter MiniDisplay - HDMI istället. Det tjänar jag också en bra slant på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas Ytterberg

18 meter, kan bli svårt att få igenom 1080p-upplösning då såvida du inte sätter pengarna på en aktiv kabel för rätt många tusenlappar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:o Det lät inte bra.

Jag skippade iden med att dra sladden runt hela lägenheten, 18 m, utan drar den över golvet när jag behöver den.

 

Det är en 15 meters hdmi - hdmi från supra jag kör på. Jag sökte runt på forum innan jag köpte den eftersom jag var osäker på kvaliten men såg då flera inlägg som sa att det fungerade perfekt med 15 meter. Dessutom så stod det så här på webhallens sida där jag köpte den.

Fabriken där Supra HDMI tillverkas är den enda i världen som blivit certifierad av HDMI's Accredited Testing Centre (ATC)! Certifikatet garanterar att kvaliteten inte blir försämrad på den testade kabelns längd. Idag innehar Supra certifikat upp till 15m vilket gör att du kan bygga din hemmabio och ha fortsatt perfekt kvalitet utan att behöva begränsas av längden på kablarna!

 

Ska jag våga öppna förpackningen och förstöra ångerrätten hos webhallen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas Ytterberg

Finns bara ett sätt att se ifall det fungerar eller inte...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Supra gör inget skräp, säljer de en 15 meters kabel så fungerar den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas Ytterberg
Supra gör inget skräp, säljer de en 15 meters kabel så fungerar den.

 

Kabeln lär fungera. Men det är mer än bara kabeln som avgör. Sändare, mottagare, extra adaptrar och till viss del även miljön kabeln dras igenom kommer att avgöra vad som fungerar eller inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...