Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Uppgradera från Panther till Tiger


di_zazzo

Rekommendera Poster

Hjälper min fru med hennes gamla iBook G4, har installerat om OS X med den tillhörande skivan, 10.3.5 (Panther), kört igenom programuppdateringarna så att den nu har version 10.3.9.

Innan jag gjorde ominstallationen hade datorn Tiger, som redan var installerad när hon köpte datorn på MacRent för några år sen. Nu önskar jag komma tillbaka till Tiger, hör gör jag? Finns det någon Tigeruppdatering att ladda hem på apples websida? Helst skulle man vilja uppgradera till Snow Leopard när man ändå installerar om, dock så är datorn för gammal då den har 1.2 ghz och 512 mb.. Vill bara kunna installera vissa program, såsom officepaket, itunes osv.

Någon som har nått tips om hur man kan få tag i en Tiger uppdatering?

 

Mvh/ Tom

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, tack för snabbt svar! Har en dmg-fil av tiger på min PC, som inte kommer från en hylla från återförsäljare (tolka själv!). Om jag nu får för mig att installera den, kommer det då att gå att uppdatera OS X, eller kommer jag få meddelande om att det är en icke genuin version? Så som det kan hända i win xp?

Jag vill självklart göra rätt för mig och betala, om det går, om inte så får man väl ta till andra hjälmedel..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, Mac OS X har ingen form av registrering eller kontroll vid uppdatering inbyggd.

Tiger kan du nog få tag på ganska lätt fortfarande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...