Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Airport express + grön & svart högtalarkabel

norrisen

Recommended Posts

Hallå!

Har en enkel fråga som kanske är dum, men man blir inte klokare om man inte frågar.

Har en Airport express, har ett set 2.1 harman kardon "datorhögtalare" som har en grön och en svart 3.5mm utgång. Jag förmodar att den svarta har något med basen att göra. Just nu har jag bara den gröna kontakten ikopplad till airport expressen men med den svarta bör ju ljudet bli bättre (basen får spela fullt ut på låga register eller nåt sånt?).

Frågan är om någon är haj på detta och om det räcker med att använda en sån här för att koppla in de båda kablarna. Eller blir det ingen ändrat effekt när man bara använder en förgrening?: http://www.clasohlson.se/link/m3/Product,P...x?artnr=32-1387

Tacksam för snabbt svar!

Thomas Ytterberg

Det ska räcka med en enda kabel från ljudutgången till datorhögtalarnas ljudingång och det ska inte vara mer komplicerat än så. Så ta en titt i handboken för högtalarna vad respektive in- och utgång har för användning. :)

Om jag nu inte minns fel, hade något liknande på ett hempecepaket så är den svarta inte en stereoplugg utan den var till för att ge strömmating från pecen, eller strömadapter, till högtalarna.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...