Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Warcraft III installern har blivit .exe : o


MSMacman

Rekommendera Poster

Tja, just köpt en ny MacBook Pro och tänkte såklart installera kära gamla WC3 men när jag sätter i skivan och kollar så är "install" och "autoplay" filerna i .exe format! (jag har självklart en version som fungerar till både PC och MAC) Jag har ju kört spelet på PC endast hittils och undrar om det skulle kuna vara så dumt att cd:n på egen hand ställt in sig till .exe av just denna anledning?

 

För övrigt är det bara RoC skivan som spökar, TFT fungerar fint.

 

Tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

skumt, men du kan registrera dig på blizzaards hemsida och skriva in din cd key så kan du ladda ner mac instaleraren

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja, just köpt en ny MacBook Pro och tänkte såklart installera kära gamla WC3 men när jag sätter i skivan och kollar så är "install" och "autoplay" filerna i .exe format! (jag har självklart en version som fungerar till både PC och MAC) Jag har ju kört spelet på PC endast hittils och undrar om det skulle kuna vara så dumt att cd:n på egen hand ställt in sig till .exe av just denna anledning?

 

För övrigt är det bara RoC skivan som spökar, TFT fungerar fint.

 

Tack på förhand!

Jag vet tyvärr inte vad som är knas, men måste fråga - en CD kan väl ändå inte "ställa in sig" av sig själv?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej jag tycker det skulle vara helt absurt om den gjorde det, men jag kunde inte komma på någon annan förklaring : p

 

Jag har letat efter den där installern hos blizzad men hittar bara den till SCII och Diablo II -.- kan man få lite hjälp med att hitta den?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

äh skit samma ja laddade ner hela spelet från blizzard istället : p tog typ lika lång tid som att installera det från skivan hehe. tack ändå!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

en CD kan väl ändå inte "ställa in sig" av sig själv?

 

Absolut inte, data är fast på skivan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...