Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Extern skärm


Pada-chan

Rekommendera Poster

Har här hemma en skärm, mus och ett tangentbord som jag vill koppla in min MacBook pro till för att kunna få lite större bild att arbeta med. Testade detta för första gången igår och försökte mig på att spela lite. Spelet hackade dock alldeles för mycket (troligtvis då upplösningen nu var rejält förhöjd?) och när jag sedan försökte byta över till den interna skärmen igen ville det sig inte.

 

Använder jag fel inställning för skärmen? Vad är lämpligt att ha om man vill ha ovan angivna tillbehör som en sorts dockningsstation att använda MacBooken i clamshell-läge i? Riskerar datorn skada i clamshell om man spelar på den om man har datorn luftigt stående på skrivbordet?

 

Tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kör också med större skärm och undrar om datorn kyls ordentligt om den står med stängt lock?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Enligt Machuset så ska det funka bra, dom nämnde iofs att det beror på hur avancerade saker du kör på datorn..

Men lite lagom skulle funka fint..

 

Själv är jag antagligen på väg att köpa en macbook pro, men jag undrar om det går att köra flera externa skärmar?

Det jag vill köra är en 30´s Dellskärm och en LCD tv mot macbook pro´n.

 

Det finns väl bara 1 minidisplay port?

Finns det tillbehör i form av kablar som gör det möjligt o köra dubbla externa skärmar?

 

Sen vore det ju finfint med svar från någon med erfarenhet av att köra en macbook pro med stängt lock under en längre tid?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enligt Machuset så ska det funka bra, dom nämnde iofs att det beror på hur avancerade saker du kör på datorn..

Men lite lagom skulle funka fint..

 

Själv är jag antagligen på väg att köpa en macbook pro, men jag undrar om det går att köra flera externa skärmar?

Det jag vill köra är en 30´s Dellskärm och en LCD tv mot macbook pro´n.

 

Det finns väl bara 1 minidisplay port?

Finns det tillbehör i form av kablar som gör det möjligt o köra dubbla externa skärmar?

 

Sen vore det ju finfint med svar från någon med erfarenhet av att köra en macbook pro med stängt lock under en längre tid?

 

För att köra dubbla externa skärmar behöver du ett till grafikkort vet inte om det finns grafik kort med USB eller FW interface men om det finns skulle det kunna vara en lösning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag såg på någon sida att det finns ett PCMICA-kort för en ytterligare extern skärm. Kan vara värt att checka om man har en Expresscard-port på sin MacBook.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas Ytterberg
Själv är jag antagligen på väg att köpa en macbook pro, men jag undrar om det går att köra flera externa skärmar?

Det jag vill köra är en 30´s Dellskärm och en LCD tv mot macbook pro´n.

 

Det finns väl bara 1 minidisplay port?

Finns det tillbehör i form av kablar som gör det möjligt o köra dubbla externa skärmar?

 

Är du bara ute efter att skicka samma bild till både 30-tummaren och teven kan du lösa detta med en splitter. Dock lär en 30-tummare bli överflödig då den inte kan köras i rätt upplösning.

 

Du kan däremot inte driva både en 30-tummare och en teve på samma gång med Macbook Pro. Då behöver du en stationär Mac med. Eller så lägger du emellan och kör exempelvis en Mac Mini till teven.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...