Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Ingen service på iPhone 3GS


tic24

Rekommendera Poster

Hej...jag har ett problem som dyker upp 1-2 ggr per dag på min iPhone 3GS....

 

Det står bara "ingen service" i opertörsfältet !

 

Det enda som hjälper är att göra en omstart...då får jag telia nät igen ! (Har provat switcha till flightmode och tillbaka men får samma "ingen service")

 

Har gjort ett antal återställningar men har även efter det fått felet dock har jag alltid efter återställning fått upp en ruta där jag uppmanas uppdatera operatörsinställningarna vilket jag oxå gjort.

 

Nu har jag nyss gjort en återställning till 3.01 och valt att inte uppdatera operatörsinställningarna för att se om det blir nån skillnad !

 

Mitt simkort är ca 1 år gammalt och har funka klockrent i min iPhone 3G så jag tycker inte det borde vara nått fel på det eller ?

 

 

Är det nån annan som har detta fenomen och kan tipsa om vad som kan hjälpa ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enklaste vore att först byta simkort till ett nytt, bara för att utesluta så att det inte är den som det är fel på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle bli mkt förvånda om det är ett SIM-fel.

 

Är det fel på SIMet får man ett felmeddelande som handlar om just SIMet.

 

Ingen service har med radiodelen att göra. Har Telia problem med en mast nära dig? Kolla på Telia.se

Har Telia ändrat cellerna i närheten av dig?

Har du skaffat ngn strålande utrustning? Stäng av den.

 

Om du inte hittar ngt med detta får du gå tillbaka till Telia för reklamation, det kan vara h/w-fel på din iPhone.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle bli mkt förvånda om det är ett SIM-fel.

 

Är det fel på SIMet får man ett felmeddelande som handlar om just SIMet.

 

Ingen service har med radiodelen att göra. Har Telia problem med en mast nära dig? Kolla på Telia.se

Har Telia ändrat cellerna i närheten av dig?

Har du skaffat ngn strålande utrustning? Stäng av den.

 

Om du inte hittar ngt med detta får du gå tillbaka till Telia för reklamation, det kan vara h/w-fel på din iPhone.

 

Har oxå svårt att tro att det är ett fel på simkortet... tjejens iPhone 3G har inga sådana här problem så nätet funkar bra här !

 

Men kanske få byta ett simkort bara för att utesluta att det inte är fel på det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har oxå svårt att tro att det är ett fel på simkortet... tjejens iPhone 3G har inga sådana här problem så nätet funkar bra här !

 

Men kanske få byta ett simkort bara för att utesluta att det inte är fel på det.

Det är ju bara att byta sim med tjejen. :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har den funkat i 24h utan "ingen service" meddelandet...hoppas det fortsätter så.

 

Skillnaden var att jag hoppade över opertörsinställningen Telia 4.4

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...