Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Lucas Arts - Fler än The Secret of Monkey Island?


Camensky

Rekommendera Poster

Är det någon som har någon info angående gamla Lucas Arts-spel? Jag fick hem min iPhone 3Gs förra veckan och har sedan ett par dagar ägnat varje bussfärd åt att njuta åt The Secret of Monkey Island som jag hittade i App Store, men är det någon som vet om det finns planer för att fler av de gamla klassikerna (Day of the Tentacle, The Dig, Full Throttle och Indiana Jones & tfoA m.fl.) ska släppas för iPhonen?

 

Jag läste ett inlägg om ScummVM för iPhonen på deras wiki, men den här typen av spel vill jag gärna stödja (en andra gång)... Är det någon som har hört något eller har något bekräftat angående release av dessa spel för iPhone?

 

Hittade detta på Lucasarts.com:

The launch of The Secret of Monkey Island: Special Edition is just one element of LucasArts' new mission to revitalize its deep portfolio of beloved gaming franchises. On July 7, Telltale premiered the Tales of Monkey Island® game series on PC, delivering a completely new epic storyline and swashbuckling flair that will unfold across five monthly episodes.

 

In addition, on July 8, LucasArts released ten fan-favorite LucasArts PC games on Steam, including classic adventure titles like LOOM™, The Dig®, and Indiana Jones® and the Fate of Atlantis™ and hit action games including Star Wars Battlefront® II and Star Wars Republic Commando®. These titles are also being launched on Direct2Drive over the coming days.

 

Detta kanske inte betyder något för iPhone, eller visar det på en trend?

 

Edit: Är ledsen om jag missat någon redan existerande tråd kring detta...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad jag vet så finns ju även Simon the Sorcerer och Flight from the Amazon Queen på AppStore. Revolution berättar att dom tänker släppa Beneath a Steel Sky snart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...