Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Smidigt sätt att stänga av Flash i Safari?


andreasc

Rekommendera Poster

Hur kan man stänga av/på flash på ett smidigt sätt i Safari 4?

En stilla undran. Varför vill man (Du) stänga av Flash?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt tips också. Funkar otroligt bra! På de sidor du VILL HA flash behöver du bara klicka en gång, acceptera flash och sedan är det bara att köra. Därefter visas flash varje gång du besöker sidan igen.

 

Ingen vill ha flash. Segt, jobbigt och distraherande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flash tar kraft onödig kraft, dessutom stoppar man reklam i from av flash.

Skulle en Mac inte ha kraft att köra Flash, det tror jag inte på. Visst stoppar man reklam, men kan man se Aftonbladet TV eller YouTube utan Flash?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan man stänga av Flash i FireFox?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle en Mac inte ha kraft att köra Flash, det tror jag inte på. Visst stoppar man reklam, men kan man se Aftonbladet TV eller YouTube utan Flash?

Du aktiverar de flashfilmer etc som du vill se på en viss sida genom att bara klicka där det står "Flash" - enkelt. Och det mesta på Youtube kan med fördel ses m h a h.264 istället för Flash.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle en Mac inte ha kraft att köra Flash, det tror jag inte på.

Beror väl på hur gammal burk man har?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En stilla undran. Varför vill man (Du) stänga av Flash?

 

Som folk säger så tar det onödig kraft och får min fläkt (har en MacBook 2 GHz Core 2 Duo, 4 GB) att rusa så fort jag råkar ha en tung flashsida gåendes i bakgrunden.

Dessutom har DN.se börjat använda någon form av AdBlock-blockerare, vilket gör att AdBlock plus inte längre blockar deras reklam. Är inte principiellt emot reklamer, men jag är emot blinkande, hoppande och på annat sätt jobbiga reklamer.

Därför vill jag kunna stänga av/på Flash enkelt =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle en Mac inte ha kraft att köra Flash, det tror jag inte på. Visst stoppar man reklam, men kan man se Aftonbladet TV eller YouTube utan Flash?

 

Du klickar på de flashfiler du vill se och slipper resten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Borde inte Glimmer Blocker kunna blockera reklamer också i Spotify (banners alltså, inte ljud)?

 

Kanske gör bort mig totalt nu, men så kan jag inte heller så mycket om Proxy :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Är det fler än jag som har börjat få lite problem med Glimmer Blocker? Det slinker igenom ganska många annonser, i alla fall på dn.se.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...