Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

BankID inkompatibelt med Snow Leopard


Nyhetsroboten

Rekommendera Poster

Jag har idag använt bankID och sitter just nu och kör via ett Tele2-Huawei-modem, så det verkar lite blandat det där. Jag instalerade iochförsig Rosetta. -Kanske därför det snurrar på?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men för i helvete! Nu blir jag allvarlig arg! :superirriterad:

När man äntligen har fått skiten att funka under Leopard (efter bara 2 år!) så fuckas allting upp. Dom verkar ju inte jobba nånting alls med att få det att fungera för övrigt med Mac, eftersom man fortfarande behöver använda Firefox 2 för att det ska funka.

Nej, tror att det kan bli allvarligt dags att börja klaga. Dom kan inte kräva att jag ska använda ett vissts företags produkter för att komma åt deras tjänster.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkar som om BankID funkar med vissa banker medan andra inte funkar. Själv har jag Swedbank och skulle ju gärna veta om det funkar där. Ngn som vet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkar som om BankID funkar med vissa banker medan andra inte funkar. Själv har jag Swedbank och skulle ju gärna veta om det funkar där. Ngn som vet?

 

Har just betalat en räkning på SwedBank, gjort en överföring och det funkar helt utan problem!

 

Skatteverket är det problem, hittar inte rätt cbt-fil. Men Skatteverket ställer väl alltid till med problem?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I värsta fall är det bara att dundra in Leopard/Ubuntu/Windows som ett virtuellt os i virtual box och göra sina bankärenden via denna...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har just betalat en räkning på SwedBank, gjort en överföring och det funkar helt utan problem!

 

Skatteverket är det problem, hittar inte rätt cbt-fil. Men Skatteverket ställer väl alltid till med problem?

 

Och du aktiverade Rosetta när du installera?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Väntar på min SL.Aktivera Rosetta kommer det upp som aktivt val eller måste man söka/ anpassa?Mvh Jan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och du aktiverade Rosetta när du installera?

 

Vad har jag nu missat? :fundersam: Är detta något man aktivt måste välja vid uppgradering till Snow Leopard från Leopard?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad har jag nu missat? :fundersam: Är detta något man aktivt måste välja vid uppgradering till Snow Leopard från Leopard?

Det finns som tilläggsprogram på DVDn, eller anpassad installation. Jag testade att starta freemind, och då ville den installera rosetta.

Elegitimation på Nordea funkar i Firefox (som innan) men jag fick installera om Nexus personal och drivrutinerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nexus Personal (jag kör med Skandiabanken) fungerar om man väljer att installera Rosetta. Utan Rosetta kraschar programmet vid uppstart.

 

Mailade supporten angående inkompatibilitet med SL och fick detta svar:

 

Hej!

 

Helt riktigt fungerar inte Nexus Personal med Snow Leopard 10.6.

Tekniker arbetar med detta, dock inte klart när det kommer vara fixat.

 

Med vänlig hälsning

Christoffer P

BankID

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har provat att markera Rosetta för Personal, men det dyker ändå.

Letat efter nån plist att kasta men hittar ingen.

Från Nordea fanns en senare version än den jag hade, men inte heller det hjälper.

Personal studsar bara i dockan någon minut, sen är det adjöss.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har provat att markera Rosetta för Personal, men det dyker ändå.

Letat efter nån plist att kasta men hittar ingen.

Från Nordea fanns en senare version än den jag hade, men inte heller det hjälper.

Personal studsar bara i dockan någon minut, sen är det adjöss.

Vad konstigt.. Har du provat ta bort Personal med hjälp av exempelvis CleanApp eller AppZapper? Gör backup på cbt-filerna först och återinstallera sen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag använder inte bankid när jag loggar in till swedbank, använder dosa, använder man bankid ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Använder inte bankid längre. En enorm flopp om jag får säga det. Funkar bara när det själv vill.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Använder inte bankid längre. En enorm flopp om jag får säga det. Funkar bara när det själv vill.

Vet inte det.

Jag har använt band-id genom Swedbank och nyligen genom Nordea.

Jag har nästan aldig haft några problem.

Jag hoppas att det kommer att fungera i SL för jag tycker mig se flera fördelar med det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Använder Bank-ID när jag loggar in på SBAB, Safari 4 är lite trög när det gäller Nexus Personal, men det går efter lite trixande. Firefox är det inga problem med.

 

Ska bli intressant att se hur det går med SL när jag fått baxat in den

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag använder inte bankid när jag loggar in till swedbank, använder dosa, använder man bankid ?

Bank-Id är ett inloggningssystem du ges genom bla. Swedbank för att användas vid inloggning till tex:

Skatteverket, CSN, Transportstyrelsen (vid tex. påställning av bil) och en del andra myndigheter.

 

Du har skapar ett id med en nummer och siffer kombination och använder sedan ett program, tex. Personal,

som hanterar detta vid inloggning och identifiering på vissa siter som kväver detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har laddat in Rosetta och jag har inga problem med Bankid. Det funkar med Försäkringskassan, Apoteket samt Skatteverket. Däremot har jag inte fått det att funka med CSN men jag har beställt en kod från dom. Har iofs inga studiemedel idag men jag betalar tillbaka för gamla synder.

 

Däremot får jag inte SHB (Handelsbanken) att funka för mig. Det är Nexus Personal som inte vill funka i FF. Har pratat med dom och dom har en lösning på G. Vet inte om den kommer i veckan som kommer eller i nästa vecka. Har inte så stor betydelse då jag alltid betalar mina räkningar i slutet på månaden som dom flesta andra här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har Handelsbanken och använder deras "nya" inlogning med dosa. På en fråga till dem om det kommer att fungera i SL så svarar de ja.

Fast det är klart att man använder inte BankID på datorn utan den är på ett kort.

 

Ska bli spännande att se när jag installerat på frugans dator hur det fungerar B)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Loggade in på Försäkringskassan via Safari 4 med BankID från Swedbank och det funkade. Fick dock klistra in mitt lösenord men så var oxå fallet innan snön ramlade in i min dator. Tilläggas kan att jag inte installerade Rosetta

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...