Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

heroes of newerth- grafikproblem


gluten

Rekommendera Poster

Tja, har installerat spelet HoN på min intel imac( 10.4.11, ATI Radeon X1600)

När jag startar spelet får jag felmeddelandet :" GLSL 1.20 is not available"

Någon som vet vad problemet beror på?

 

btw om en uppgradering skulle behövas för att kunna starta spelet , kan jag uppgradera mitt tiger till en leopard, eller är att uppdatera till snow leopard enda möjligheten?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kan tyvärr inte hjälpa dig, men undrar om någon sitter på en extra beta key, finns verkligen ingenstans att få tag i

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Kan tyvärr inte heller hjälpa till i problemet, mer än att tipsa om forumet (forums.heroesofnewerth.com) där det säkert finns någon kunnig.

 

Har för övrigt några beta-keys om någon är intresserad. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

JonatanHjalmarsson

Jag är extremt intresserad av beta-nyckel till HoN :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Howdi Gluten!

Jag har en iMac Intel Core 2 Duo, med grafikkortet ATY,RadeonX1600 och har sedan två månader tillbaka lirat HoN på den.

Lösningen på ditt problem är att installera Leopard, sen är det bara att köra på. Innan du startar spelet bör du gå in på Options när du väl är inne på Huvudmenyn, och ställa in inställningarna så här;

 

Resolution: 1440x900

Color DEpth: 32 bit

Refresh Rate: Automatic

Anti-Aliasing: None

Aspect Ratio: Automatic

Texture Filtering: None

 

 

 

Model Quality: High

Texture Size: High

Shader Quality: High

Shadow Quality: Low

Special Effects: High

 

Kryssa inte i någon av "rutorna" under Special Effects (Refraction, Post Processing, Display Foliage, Vertical Sync, Dynamic Lights).

 

Har du dessa inställningarna rullar det på bra, inget hackande, grafiken funkar bra och special effekterna blir riktigt trevliga.

Själv kommer jag skaffa en Macbook Pro fram till jul, ska bli kul att utnyttja nVidia 9400M processorn för HoN!

 

Lycka till, adda mig gärna på HoN ifall du är sugen ( Spankspank ).

 

//Spank. :propellerbaver:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...
Howdi Gluten!

Jag har en iMac Intel Core 2 Duo, med grafikkortet ATY,RadeonX1600 och har sedan två månader tillbaka lirat HoN på den.

 

[...]

 

Har du dessa inställningarna rullar det på bra, inget hackande, grafiken funkar bra och special effekterna blir riktigt trevliga.

Själv kommer jag skaffa en Macbook Pro fram till jul, ska bli kul att utnyttja nVidia 9400M processorn för HoN!

 

//Spank.

 

Skaffat MacBook Pro (9400M) ännu?

Kommer HoN flyta på bra tror du, hur resonerar du kring ditt köp?

Någon annan som har en input i frågan?

 

Står i valet och kvalet, mellan en MacBook Pro 13" 2,26GHz, 4gb RAM, SSD 128 eller en MacBook Pro 15" 2,8GHz, stor skillnad jag vet.. men men..

Vill ibland kunna spela just HoN lite hos vänner men har monsterspeldatorn hemma för de riktiga gamen'..

Det är ju en viss prisskillnad...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...