Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Inget internet via Time Capsule


vips

Rekommendera Poster

Hej.

 

Har köpte en Time Capsule och installerade den och allt gick bra. Ställt in alla IP nummer och gjort nytt trådlöst nätverk.

 

När allt var klart så skulle jag börja surfa men man kommer inte ut på nätet. Har provat att starta om modemet och Time Capsule flera gånger. Och i olika ordning. Jag bytt kabel mellan modemet och Time Capsule och provat att strunta i airport och kör kabel till datorn också men det går inte heller. Själva nätverket fungerar men inte själva "internet".

 

Har trippel kollat alla ip nummer. Alla lampor på modemet lyser. Provade att ta kabel som går från modemet direkt till datorn och det fungerar perfekt.

 

Jag tror att det är WAN porten eller själva routern i Time Capsule som inte fungerar som den ska. Någon som vet något?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag bodde i Halmstad hade min ISP MAC-adress låsning, så jag fick ringa dom och säga att jag hade en ny router med en ny MAC-adress som dom fick registrera. Kan det vara något sådant? Vad har du för ISP?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag bodde i Halmstad hade min ISP MAC-adress låsning, så jag fick ringa dom och säga att jag hade en ny router med en ny MAC-adress som dom fick registrera. Kan det vara något sådant? Vad har du för ISP?

 

har bredbandsbolaget. Men bytte router för ett tag sedan och det var inga problem. Jag kan ju köra datorn och gamla routern via modemet men inte time capsule.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Verkar ha ett liknande problem med min Time Capsule. Klagar över något med WAN och att Routeradressen inte stämmer

"Routeradressen du har angett är inte kompatibel med din WAN IP-adressen.

 

post-27643-1252136480.jpg

 

Har nu till på råga fått problem med att internetanslutningen direkt in till datorn bara varar någon minut innan den går ned (givetvis fortfarande grönt överallt). Svårigheter att skriva detta inlägg....

 

Mvh

 

 

 

Niclas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken version har du på Airport Utility?

Vilken är din version på Time Capsule?

Hur ser inställningarna ut under "internet"?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...