Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Varför jag gillar Apple...


goldglimmer

Rekommendera Poster

Mina aluminiumfärgade tangenter knapprar på det mjuka och följsamma tangentbordet. Klockan är ca nio på kvällen och det är torsdag, mörkret har börjat infinna sig och ett lätt sken lyser upp varje enskild tangent. Jag är såld, jag tröttnar aldrig på detta sken trots att jag nu har haft den i fyra och ett halvt år, min silverbaby som aldrig strejkat, aldrig haft virus, aldrig tvingat mig installera några onödiga drivrutiner. En silverbaby som gjort att jag surfar in på

Macworld varje dag eller fått mig att misstag snubbla in på Apple Store och titta sucktande efter en Macbook pro med intelprocerssor. Hur har då Apple lyckas manipulera mig i den höga grad att jag sitter och dagdrömmer om ett tuggat äpple när jag i stället borde tänka på mina studier? Mystik, stilren, lyxigt, säker och enkel är ord som dyker upp i mitt huvud. När andra varumärken brottas med konkurrenter om priser och bra prestanda har äpplet nått ett steg längre och lyckats skapa en mystik kring deras varumärke och produkter som får oss troende att vänta på nästa stora släpp av en ännu vackrare och bättre tingest. Media hakar på och får både mig och andra att räkna ned varje steg varje andetag från Steve Jobs och hans trollspö som kommer ta fram något mer oväntat en kanin ur sin svarta hatt. Designen är stilren och känns helgjuten, allt är robust och krocksäkert. Alla detaljer är genomtänkt och gör att en känsla av lyxighet infinner sig, lyxigt men ändå nåbart för oss medelklass svennar. Du kan hoppa, skjuta, elda och älska med äpplet, den kommer ändå stå där blänkande med ett lätt sken som den gjorde första gången du öppnade den svarta kartongen tog upp den och du rodnade av nyförälskelse. Apple har lyckats att skapa en teknisk plattform både med enkelhet för den oinvigde och För den mer avancerade användaren. Tänk om livet vore lika enkelt som att klipp och klistra i Final Cut Pro eller ha lika många möjligheter som iPhones alla Widgets har?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helt underbart skrivet. Håller helt med dig och har samma känsla för min mac som du har :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har lyckats få mina känslor för Mac nerskrivna i ord. Tack för det.

<3 :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Innan jag fick min första mac skulle jag tro att det är något fel på dig som ser en dator på det sättet men sedan jag lade mina händer på min första mac kan jag inte annat än hålla med! :P:bultandehjarta:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fick allt torka bort en tår ur ögat där!

 

Jag känner igen det till fullo! Att man kan känna så för en dator är konstigt, men nu är det ju en Mac vi pratar om, det är mer än en dator. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Allvarligt talat... nog för att Apple gör bra prylar.

 

Men hallå, det är väl ändå bara prylar... :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I och för sig så finns det ju prylbögar också här i världen...

De tänder antagligen på hankontakter. :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Överdriven kärlek till ett företag är lika illa som överdriven kärlek till ett politiskt parti.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Överdriven kärlek till ett företag är lika illa som överdriven kärlek till ett politiskt parti.

 

Det är alla gråa trista humorlösa besserwissrar som är illa!! :totaltgalen:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

:whistling::hihihi:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...