Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Plocka fram raderade bilder?


writemusic

Rekommendera Poster

Hej,

en vän har tagit bilder på mitt bröllop med sin kamera, och sedan fört över dessa till en mac hemma hos sin son. Nu visar det sig att ett stort antal bilder inte finns, och de har troligen raderats (om det inte är så att de inte kopierats över till datorn alls...). Finns det några bra och lättanvända gratisprogram för ändamålet, som kan plocka fram de här bilderna igen? Som jag kan skicka dem en länk till, och be dem prova?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Raderade från kamerans minneskort eller från Macen?

 

För Macen så finns programmet "Data Resque II". Finns gratis demo, där man ser om programmet skulle kunna återskapa filer. Sedan betalar man för att verkligen kunna göra det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

en vän har tagit bilder på mitt bröllop med sin kamera, och sedan fört över dessa till en mac hemma hos sin son. Nu visar det sig att ett stort antal bilder inte finns, och de har troligen raderats (om det inte är så att de inte kopierats över till datorn alls...). Finns det några bra och lättanvända gratisprogram för ändamålet, som kan plocka fram de här bilderna igen? Som jag kan skicka dem en länk till, och be dem prova?

 

Det finns flera program som hittar och återskapar formaterade/raderade filer.

Just Data Resque II, som är ett utmärkt program, råkar kosta ynka 99$. Det finns billigare och gratis alternativ också.

Det finns flera trådar på forumet som berör frågan (du/ni är inte de enda som råkat ut för den här traumatiserande malören; varför är det alltid viktiga tillställningar som trasslar; bröllop, 50-årsdagar, förlossningar etc?). Det är flera givna nyckelord du kan söka på. https://forum.macworld.se/index.php?showtopic=97344 (ger några fler tips)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...