Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Ryktas om att Snöleoparden även uppgraderar Tigern


Pocahontas

Rekommendera Poster

Går envisa rykten om att skivan som kommer i morgen är en fullversion av Leopard

Då den även går att köra mot de Inteldatorer som fortfarande har Tiger installerat.

 

Även MacFixit nämner det idag

 

 

 

 

Låter märkligt om Apple dumpat priset..vi får se imorgon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha, du är då för rolig du Poca! Du gnällde igår (tror jag att det var) om att det är onödigt att det görs så många nya SL-trådar... Och så går du själv och gör en ny idag... :respekt:

 

Gällande det du nämner i denna nyskapade tråden kan jag bara säga att detta är vad jag först anade. Och varför?

 

Följande anledningar finner i alla fall jag till varför det bara kommer en fullversion:

 

Punkt 1: Snow Leopard kan bara installeras på Intel-maskiner

Punkt 2: En stor del av Intel-maskinerna har idag Leoparden installerad

Punkt 3: Det kostar pengar, och krånglar till det för kunderna, när det utvecklas flera olika utgåvor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skillnaden är ju att detta är en "nyhet", om ryktet är sant.

De som avstått att köpa Leopard för 1200:- eller vad den kostar, har nu möjlighet att få den för 319:-

De är "vinnarna på detta. Vi som redan hade Leoparden lär ju inte se någon större skillnad i programväg.

 

Tigervännerna får ju TimeMachine bl.a

 

Varför Apple gör så lär vi väl få veta framöver. Eller så kostar nästa katt 2000:-

 

Frågan är om man kan radera sin disk och installera från scratch..det blir intressant, många vill nog göra det för att rensa bort massa program med tillhörande filer som inte kommer att fungera under snöleppe

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför Apple gör så lär vi väl få veta framöver. Eller så kostar nästa katt 2000:-

 

Apples intentioner har ju aldrig, vad man kan få intrycket av, varit att detta ska ses som en uppdatering av vanliga mått mätt. Alltså det är ju, och marknadsförs som, en finputsning av nuvarande Leopard. Jag är tveksam till att många skulle uppdatera från Leopard till Snow Leopard om inte priset skulle varit reducerat... Jag hade nog inte gjort det i alla fall, utan hade hellre väntat tills nästa katt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går tydligen att radera hela disken och installera ny version, samt göra tillval, av ex.vis Rosetta. Glöm inte ta backup innan.

 

http://www.macfixit.com/article.php?story=20090827094401824

 

http://translate.google.com/translate?u=ht...sl=en&tl=sv

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter bra, skulle varit kasst om man skulle behövt installera Leopard först och därefter uppdatera till Snow Leopard

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...