Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Mac i delar?


esarp

Rekommendera Poster

Hej

 

jag undrar bara om man skulle kunna installera mac os x på denna dator konfiguration.

och om inte isf varför och vad skulle man behöva ändra..

 

tack på förhand..

 

 

 

Samsung SH-S223B Bulk

 

22x DVD-brännare med SATA-gränssnitt!

- Skriver DVD i 22x

- 2MB buffertstorlek

- Buffer Underrun-teknologi

- SATA-gränssnitt

- - SuperWritemaster

- Speed Plus

- TruDirect-realtidsinspelning

 

 

ISOTECH Serial ATA Cable 0,45m

 

 

 

Intel Pentium Dual-Core E5200 2,5GHz s775 med fläkt

Socket: LGA775

Klockfrekvens: 2,5GHz

Busshastighet: 800MHz

Cache: 2MB L2

- 45 nm

- 65 W

- Fläkt ingår

 

 

Western Digital Caviar Green 640GB SATA2

Kapacitet: 640GB

Gränssnitt: SATA2

Cache: 16MB

Storlek: 3,5 tum

- GreenPower för lägre energiförbrukning.

 

 

Deltaco LA-119

En enkel och praktisk datorlåda för vardagligt behov. Har USB och ljud-portar i fronten.

 

 

Gigabyte G31M-ES2C

Socket: LGA775

CPU stöd: Core2Extreme/Quad/Duo, Pentium

Chipset: Intel G31, Intel ICH7

FSB: Upp till 1600 MHz

Max RAM buss: DDR2 1066

- Energisnålt moderkort

- Inbyggt grafikkort

- mATX

 

 

Axpertec Xion 400W Version 2.20

Kraftfull nätdel på 400 Watt Version 2.20 med 120mm stor fläkt. Titanium nickel ytbehandling.

 

 

Kingston 2GB DDR2 800MHz PC6400 Retail

Typ: DDR2 PC2-6400

Kapacitet: 2GB

Hastighet: 800MHz

- Livstidsgaranti!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Felet är att det inte är Apple som tillverkat den. Du har inte tillstånd att installera Mac OS X på annat än Apple-datorer. Och det går inte heller, åtminstone inte enkelt eller stabilt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frågan är inte om jag får eller inte, jag undra om det går, bara för att jag undrar är det inte sagt att jag kommer att testa det... Jag vet att man inte får installera Mac OSx på en hemmabyggd dator och jag kommer inte ens testa, jag är dock intresserad av om det är möjligt (om man bortser ifrån att man inte får) installera Mac OSx på en hemmabyggd dator och om inte så vill jag veta varför rent tekniskt och inte "För att det inte är appel som har byggt den" för de argumentet köper jag inte...

 

vad i hårdvaran är det som skiljer sig mellan en "hemmabyggd" Windows dator och en Mac OS dator. Det är det jag vill veta!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frågan är inte om jag får eller inte, jag undra om det går, bara för att jag undrar är det inte sagt att jag kommer att testa det... Jag vet att man inte får installera Mac OSx på en hemmabyggd dator och jag kommer inte ens testa, jag är dock intresserad av om det är möjligt (om man bortser ifrån att man inte får) installera Mac OSx på en hemmabyggd dator och om inte så vill jag veta varför rent tekniskt och inte "För att det inte är appel som har byggt den" för de argumentet köper jag inte...

 

vad i hårdvaran är det som skiljer sig mellan en "hemmabyggd" Windows dator och en Mac OS dator. Det är det jag vill veta!!!

 

Sök på hackintosh på google så hittar du säkert informationen du behöver.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För en tid sedan försökte jag installera Mac OS på ett antal datorer här hemma. På min dåvarande stationära gick det inte alls, inga skivor - hur förändrade de än var vill boota. Uppdaterat BIOS, IDE-disk - ingenting löste problemet. jag testade alla tänkbara inställningar i BIOS och följde var guide jag hittade. Ingen lycka där, fick fortsätta köra med Vista och senare Windows 7.

 

På makens stationära gick det till en början inte att installera. Efter lite inställningar i BIOS lyckades jag installera men inte starta. Jag installerade om 5-6 gånger och lyckades tillslut boota Mac OS X 10.5. Dessvärre fungerade inte nätverkskortet så varken internet eller lokalt nätverk fungerade. Ljudkortet kunde heller inte användas så vi skrotade installationen och återgick till Windows XP/Ubuntu på den.

 

Sedan har jag provat som snabbast på några andra konfigurationer men där har jag gett det ett, max två försök så de vill jag inte räkna som seriösa.

 

Problemet jag ser (förutom det rent juridiska) är att allt inte fungerar och även om det fungerar så fungerar det sällan lika bra som på en Apple-tillverkad dator som är gjord för systemet.

 

Jag har köpt en Mac Mini och kan bara säga att det är stor skillnad i prestanda mot den version som jag fick igång på makens dator trots att de bör ha liknande prestanda, han har dock bättre grafikkort så en del bättre borde hans dator presterat.

 

Så, visst kanske det funkar, en stund, jämt eller inte alls. Uppdateringar kan även bli problem. Kort sagt, inte värt det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst får du den att funka sök på ditt moderkotsnamn som sagt och lägg till osx så hittar du infon på insanlymac om hur du skall göra dock får du räkna med att det inte är så enkelt.

 

Jag börjde själv för ett par år sedan med en hackingtosh och numera så sitter jag på flera orginal mac på grund av att man helt enkelt blir såld på deras produkter :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har kört Hackintosh i ungefär 1 år nånting och vet man bara vilken hårdvara man har och vilka "drivrutiner" (kextfiler) man behöver så är det absolut inga problem alls att köra OSX86. sätta i skivan, välja vilken hårdvara man har och sedan installera. Vill man kan man också köpa en EFI-X modul som man kopplar på moderkortet och har hårdvara som den stödjer så kan man köpa sig en orginalskiva av OSX och installera precis som om det vore windows. Sen har det gjort en del tester på nätet där man kört en Mac Pro mot en hackintosh med samma specs och det har du inte varit någon skillnad i prestanda. Enda skillnaden är att du slipper lägga 10-15 tusen mer för en äkta Mac Pro.

http://www.insanelymac.com/ finns det massor med information om Hackintosh eller OSX86 som det också heter.

 

prestanda test http://lifehacker.com/322866/hackintosh-vs...-pro-benchmarks

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...