Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Flytta iTunes spellistor till ny mac


Gäst

Rekommendera Poster

Hej

 

Det är så att ag har två Mac datorer. Jag kör en Mini som hara ett musikbibliotek med nogrant utvalda spellistor. Sen har jag en MacBook Air som inte har någon direkt ordning alls på musiken. Jag kör musiken ifrån en Time Capsule så den strömmas till Minin och Airen. Ingen har alltså någon musik men Minen har organiserade spellistor jag vill ha på Airen. Hur ska jag göra för att kunna få spellistorna i Airen? Jag vill inte sitta och göra om jobbet igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Det är så att ag har två Mac datorer. Jag kör en Mini som hara ett musikbibliotek med nogrant utvalda spellistor. Sen har jag en MacBook Air som inte har någon direkt ordning alls på musiken. Jag kör musiken ifrån en Time Capsule så den strömmas till Minin och Airen. Ingen har alltså någon musik men Minen har organiserade spellistor jag vill ha på Airen. Hur ska jag göra för att kunna få spellistorna i Airen? Jag vill inte sitta och göra om jobbet igen.

 

Ta hela mappen "Musik" som ligger i din hemmamapp och kopiera den, det är enklast.

Kom sen ihåg att auktorisera din andra mac med ditt iTunes-konto, behövs ifall du har köpt musik i iTunes Store bl.a.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ta hela mappen "Musik" som ligger i din hemmamapp och kopiera den, det är enklast.

Kom sen ihåg att auktorisera din andra mac med ditt iTunes-konto, behövs ifall du har köpt musik i iTunes Store bl.a.

Tack men kan du förklara det här för mig som om jag vore 8år ist? Gärna stegvis.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Hur aktoriserar jag?

2. Datorn säger hela tiden när jag väljer en låt nu: vänligne logga in på time capsule med användarnamn ____ och lösenord ___. Då är användarnamnet ifyllt med Minins namn? Detta måste göras hela tiden när man ska spela musik?! Varför och hur slipper jag detta?!!?!?

 

TACk

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Du måste ha ett iTunes-konto först och främst, sen klickar du på menyn Affär -> Auktorisera dator

2. Låter som om du har ditt musikarkiv på din TimeCapsule och inte i din hemmamapp. Jag har igen TC så den kan jag tyvärr inte hjälpa dig med. Musiken ska iaf ligga i mappen Musik som finns i din hemmamapp. Detta är en inställning man gör första gången man startar iTunes. Den frågade då om den ska leta igenom datorn och alla externa diskar efter musik, då ska man välja NEJ. Tror det är det som har ställt till det för dig. Så gå in i iTunes inställningar och klicka på Avancerat, titta i rutan där så ser du sökvägen för din musik. Min ser ut som följande: iMac:Användare:hemmamapp:Musik:iTunes:iTunes Music:

 

Klicka gärna i bocken för att den ska "kopiera filer till mappen iTunes Music när de läggs till i biblioteket".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Det är så att ag har två Mac datorer. Jag kör en Mini som hara ett musikbibliotek med nogrant utvalda spellistor. Sen har jag en MacBook Air som inte har någon direkt ordning alls på musiken. Jag kör musiken ifrån en Time Capsule så den strömmas till Minin och Airen. Ingen har alltså någon musik men Minen har organiserade spellistor jag vill ha på Airen. Hur ska jag göra för att kunna få spellistorna i Airen? Jag vill inte sitta och göra om jobbet igen.

 

du vill alltså inte flytta nån musik endast spellistor?

högerklick på en spellista så kan du exportera den (som en textfil) och importera den på airen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...