Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hear


Marooned

Rekommendera Poster

Ärligt talat när jag starta Hear (iofs i hörlurar men ändå) så hörde jag direkt förbättring. Utan att ens röra en enda knapp. Det där dova ljudet som ligger över all musik i Macens orginal ljud försvann och direkt fick jag djup.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ärligt talat när jag starta Hear (iofs i hörlurar men ändå) så hörde jag direkt förbättring. Utan att ens röra en enda knapp. Det där dova ljudet som ligger över all musik i Macens orginal ljud försvann och direkt fick jag djup.

 

Tycker du att Macens ljud är dovt orginal? Då måste du ha ett par dåliga hörlurar. Eller en defekt dator. Med ett par vettiga hörlurar så låter det kanon enligt mig. Skulle aldrig på att slå på några "ljudförbättrande" program eller funktioner. Det förstör bara ljudet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst har Macar hyfsat ljud i original och Hear gör ljudet bättre i början men det blir jobbigt att lyssna på Hears ljud i längden och den stör garageband så jag tog bort det och skaffade ett bra externt ljudkort och fick ett mycket bättre ljud i alla låtar. Och högtalarnas/hörlurarnas kvalitet är viktiga för ljudet kan aldrig bli bättre än den sämsta delen i en anläggning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ärligt talat när jag starta Hear (iofs i hörlurar men ändå) så hörde jag direkt förbättring. Utan att ens röra en enda knapp. Det där dova ljudet som ligger över all musik i Macens orginal ljud försvann och direkt fick jag djup.

Fast jag tycker att ljudet är helt OK.

Kör från MBP och tidigare iMac till en NAD C 315BEE och ett par B&W 685

med en special kabel för överföringen.

Helt klart bra och oförvanskat ljud.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så där ja.

Bra. :ThumbsUp:

 

Många av oss jobbar som fan i studion och vid mastering :propellerbaver:

och sen tar folk och fibblar med EQ och filter och fan och hans moster.

Då blir det inte som det var avsett liksom!

Bra anläggning och kablar med bra högtalare tack, och ni får musiken som vi menat att den ska låta.

Precis som Lundare och Dimeyard säger. :kramis:

 

Visst kan rummet påverka med det får man ta, bara ljudet blir så opåverkat som möjligt av anläggningen.

Vi vill ju ge er en ljud upplevelse utifrån den inspirativa, kreaktiva känslan som vår musik ljuder i våra hjärtan.

 

Tack o bock! :pusspadig:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är inte bitter.. men jag har fått ett sämre ljud nu efter testet av Hear än vad jag hade innan.. :fundersam::huh:

Måste säga att det har blivit sämre ljud efter testen av Hear. Har ett Jamo-system, köpte det dyrt, kostade 3500:- på MacForum, o har varit 100% nöjd med ljudet fram tills häromdan när jag testade Hear.

 

Nu känns det som att diskanten släpar i gruset o att basen har en 1000000 Watts booster bakom sig, trots att jag bara testat programmet Hear o inte ändrat nåt i iTunes! :chockadskeptisk:

 

(O så dålig hörsel har jag inte så att jag tror mig höra "sämre skillnad" för att Hear inte är på.) :huh:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste säga att det har blivit sämre ljud efter testen av Hear. Har ett Jamo-system, köpte det dyrt, kostade 3500:- på MacForum, o har varit 100% nöjd med ljudet fram tills häromdan när jag testade Hear.

 

Nu känns det som att diskanten släpar i gruset o att basen har en 1000000 Watts booster bakom sig, trots att jag bara testat programmet Hear o inte ändrat nåt i iTunes! :chockadskeptisk:

 

(O så dålig hörsel har jag inte så att jag tror mig höra "sämre skillnad" för att Hear inte är på.) :huh:

 

Jag är ledsen! :( Ingen ska behöva ha dåligt ljud... Inte ens du som egentligen får skylla dig själv! :o

Men du kunde ju inte förutspå att detta skulle ske! :(

 

...Kanske är det så att "Hear" skapar ett behov utav sig själv och på så vis får anhängare?

Alla som provar måste fortsätta. Lite som "what has been seen, can not be unseen"

 

Som ett virus... Herre Gud vi får virus! VIRUS!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Usch... Bra mixad+mastrad musik ska avnjutas ofärgat.

Det är ingen bra idé att vrida hängmatta för att kompensera ett ojämnt frekvensomfång i dåliga högtalare. Skaffa bättre högtalare istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...