Jump to content
Just nu i M3-nätverket

stulen IPhone 3GS

jawal

Recommended Posts

sprillans ny Iphone hade jag med mig på en fest, dum som jag är glömde jag sätta på platstjänster och kodlås innan jag åkte iväg så jag kan inte spåra den.

Vad jag undrar är ifall jag kan skicka meddelanden till den genom mobileme även efter en fabriksåterställning? Och ska man göra en fabriksåterställning måste man då ha ett lösen eller kan man göra det hur som helst bara det inte är nåt kodlås på den?

Jag skickade ett meddelande till mobilen(genom mobileme som går genom mobilen och inte sim-kortet) och det kom ett mail som bekräftade att det tagits emot, så antingen har den inget batteri kvar eller så har tjuven fabriksåterställt den nu.

Ifall de fab.återställer den så kan jag inte spåra den har jag fattat det som, hoppades på att tjuven skulle ladda den och bli nyfiken på kompassen eller nåt annat som använder platstjänster o därigenom kunna spåra honom.

Och vad ska du göra när du spårat upp personen? Konfrontera en tjuv är knappast speciellt smart. Man vet aldrig vad de kan få för sig.

Polisanmäl, spärra IMEI så personen inte kan använda den längre och fixa en ny på försäkringen. Du kan inte göra mycket mer än så.

polisanmälan har jag gjort, hur spärrar man med IMEI? genom operatören?

Japp, hos telia vill de ha diarienumret på polisanmälan så spärrar de telefonen. Förmodligen liknande rutiner hos de andra operatörerna.

Om du lyckas spåra upp tjuven så lämna över till Polisen!

Blev också av med en telefon för en tid sedan, då har jag för mig att jag spärrade den genom operatören, de brukar antingen ha en automattjänst för det eller en kundtjänst som ofta är tillgänglig. Men du ska först ha polisanmält det hela, läs vad telia skriver om det: telia spärr

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...