Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Man blir lite rädd...


Ricky67

Rekommendera Poster

Jag går och väntar på min första iphone men man blir lite rädd när man läser om alla dessa fel telefonen har.

Jag har nästan uteslutande haft sony ericsson telefoner och aldrig haft några problem, inte ens skönhetsfel.

Min fråga är hur vanligt dessa fel är? Sen kan det vara så att om man går in på ett sony ericsson forum så är där kanske lika många missnöjda, eller fler. De nöjda hör man nästan aldrig av.

Väntar oroligt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag går och väntar på min första iphone men man blir lite rädd när man läser om alla dessa fel telefonen har.

Jag har nästan uteslutande haft sony ericsson telefoner och aldrig haft några problem, inte ens skönhetsfel.

Min fråga är hur vanligt dessa fel är? Sen kan det vara så att om man går in på ett sony ericsson forum så är där kanske lika många missnöjda, eller fler. De nöjda hör man nästan aldrig av.

Väntar oroligt...

 

De som gnäller verkar vara de som förväntat sig den heliga graalen. Så är inte fallet. De är skapade av människor och det kan finnas små skavanker på dem. Som med alla telefoner. JAg har dock 3 stycken hemma just nu (2st 2G och en 3Gs) och ingen av dem har några fel överhuvudtaget. Tror inte du har ngt att oroa dig över. Att jämföra med SE's byggkvalitet är som att jämföra en Skoda med en BMW.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skaffade en iPhone nu i sommar (3G) och den har fungerat utmärkt. Det är som sagt ingen helig graal, men den har inte krånglat nämnvärt, utom när jag har missförstått saker.

(Exempel på saker jag missförstått:

1. Det där jäkla SIM-verktyget var jag tvungen att googla på för att förstå mig på. Men när man fattade hur man skulle göra var det inte så knepigt.

2. Efter en uppdatering dog plötsligt mitt 3G-surf, det visade sig dock att eftersom jag har Halebop så hade telefonen ställt om sig till Telia (eftersom Halebop går i Telias nät) och därför funkade det inte. En minut och en inställning ändrad senare funkade allt :P)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har iofs bara haft min 3GS sen sista juli, men än så länge inga fel eller skavanker. :crossfingers: De som har felaktiga apparater hörs alltid mer än de som är nöjda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De som gnäller verkar vara de som förväntat sig den heliga graalen. Så är inte fallet. De är skapade av människor och det kan finnas små skavanker på dem. Som med alla telefoner. JAg har dock 3 stycken hemma just nu (2st 2G och en 3Gs) och ingen av dem har några fel överhuvudtaget. Tror inte du har ngt att oroa dig över. Att jämföra med SE's byggkvalitet är som att jämföra en Skoda med en BMW.

 

Nja, jämför man SE's dyrare lurar så är kvaliteten minst lika bra. Har själv både en 3Gs och en Xperia och kan väl inte klaga på några svagheter i något bygge. Men det är "enklare" att bygga en 3Gs p.g.a färre rörliga delar och då behövs det inte så mkt "bygg kvalitet"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sgt_slaughter
De som gnäller verkar vara de som förväntat sig den heliga graalen. Så är inte fallet. De är skapade av människor och det kan finnas små skavanker på dem. Som med alla telefoner. JAg har dock 3 stycken hemma just nu (2st 2G och en 3Gs) och ingen av dem har några fel överhuvudtaget. Tror inte du har ngt att oroa dig över. Att jämföra med SE's byggkvalitet är som att jämföra en Skoda med en BMW.

 

Tycker knappast att de är "små skavanker" när de en glipa mellan skärmen och ramen, får du in fukt där så är ju rätt stor sannolikhet att telefonen slutar funka eller blir ganska så knasig. Att den blir repig eller dylikt rör mig inte i ryggen, men att lägga pengar på ngt som felar..då är rätt så stora skavanker!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag går och väntar på min första iphone men man blir lite rädd när man läser om alla dessa fel telefonen har.

Jag har nästan uteslutande haft sony ericsson telefoner och aldrig haft några problem, inte ens skönhetsfel.

Min fråga är hur vanligt dessa fel är? Sen kan det vara så att om man går in på ett sony ericsson forum så är där kanske lika många missnöjda, eller fler. De nöjda hör man nästan aldrig av.

Väntar oroligt...

 

 

Du behöver inte vara rädd :-)

Jag har kört iphone nu i snart 2år, kör 3gs nu och har aldrig haft några problem.

Utan tvekan den bästa telefon jag haft.

 

Lycka till, du blir mer än nöjd..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MIn 3G fungerade utmärkt men 3GS fick jag lämna in på lagning, dock är det så att de som har problem är de som postar på forum. Det är ju en stor orsak till att man använder sig av forum (söker lösningar etc).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja nu känns det betydligt bättre. Jag har i dag en SE W880i och jag tycker att den kvalitén är hög, får nog hålla med om att det är stor skillnad i kvalité på de billiga jämfört med de dyrare sony ericsson telefonerna. Men man blir ändå lite förvånad när man läser om vassa kanter och springor på en så pass dyr telefon som iPhone. Jag har beställt en svart 3GS 32Gb på telia.se och det känns tråkigt att de inte kan säga något leveransdatum, men väntar man på något gott…

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja nu känns det betydligt bättre. Jag har i dag en SE W880i och jag tycker att den kvalitén är hög, får nog hålla med om att det är stor skillnad i kvalité på de billiga jämfört med de dyrare sony ericsson telefonerna. Men man blir ändå lite förvånad när man läser om vassa kanter och springor på en så pass dyr telefon som iPhone. Jag har beställt en svart 3GS 32Gb på telia.se och det känns tråkigt att de inte kan säga något leveransdatum, men väntar man på något gott…

 

Absolut är det skillnad på de dyrare SE-telefonerna gentemot de billigare. Deras Xperia X1 t.ex ,dyraste, (?) är t.ex deras sämsta telefon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle aldrig våga köpa en Sony Ericsson-telefon med tanke på alla som klagar på dem och min bror har haft flera stycken, de är superkänsliga för minsta stöt och går väldigt lätt sönder. Tre telefoner på ett år tycker jag är för mycket. Nu kan man fråga sig varför min bror fortsätter med Sony Ericsson då de går sönder hela tiden, men det är jobbet som väljer och betalar... Jag har en Motorola L2, den har jag till och med lyckats tappa i badet och sen har den ändå fungerat!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har aldrig haft någon Iphone då Telenor :superirriterad: verkar ha stora problem att få tag i telefoner så jag kan inte uttala mig om kvaliteten.

 

Men Sony Ericsson håller verkligen inte någon högre kvalitet. Hade min 880i inne på reparation tre gånger innan jag fick en 890. Varje gång jag fick tillbaka den hade den samma fel. Telefonen innan dess som också var en Sony Ericsson pajade också.

 

Nackdelen med att gå in på forum som detta är att dom glada konsumenterna är ute och leker med sina prylar medan dom som har otur och får en trasig telefon startar en ny klagotråd så man får tänka att det ändå är ett fåtal telefoner som är trasiga om man ser till mängen Iphone som säljs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle aldrig våga köpa en Sony Ericsson-telefon med tanke på alla som klagar på dem och min bror har haft flera stycken, de är superkänsliga för minsta stöt och går väldigt lätt sönder. Tre telefoner på ett år tycker jag är för mycket. Nu kan man fråga sig varför min bror fortsätter med Sony Ericsson då de går sönder hela tiden, men det är jobbet som väljer och betalar... Jag har en Motorola L2, den har jag till och med lyckats tappa i badet och sen har den ändå fungerat!

 

Nu vet jag inte vad din bror har för telefoner och vad han gör med dem, men min senaste (K850) har jag haft i över ett år och tappat den i marken väldigt många gånger. Det enda som hänt är att batteriluckan sitter lite lösare.

 

Tänker jag efter så har jag aldrig haft en SE-mobil som har vassa kanter och lösa knappar, såsom min iPhone. Silverlisten sitter snett och mute-knappen är sladdrig i mute-läget. Så hittills vinner nog SE i byggkvalitén.

 

Dock så måste jag ju försvara iPhone lite också, har tappar min på stengolv en gång och den funkar fortfarande ;) Den blev lite skrapad här och var, men det fixar sig när mute-knappen trillar av :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle aldrig våga köpa en Sony Ericsson-telefon med tanke på alla som klagar på dem och min bror har haft flera stycken, de är superkänsliga för minsta stöt och går väldigt lätt sönder.

 

Det är nog olika på olika telefoner.. jag körde en SE s500i i tvättmaskin 40grader kulörtvätt.. batteriet åkte en vända till, det fick ligga och torka ett par dagar och fungerar numera som en klocka.. byter telefon nu bara för jag vill ha en Iphone.. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Faktum är att Sony Ericsson har dokumenterat feta problem med kvalitetskontrollen och har haft det sedan K750i ungefär. Jag är f.d. SE-fan så jag dissar verkligen inte dem utan anledning, men i stort sett alla jag känner (inkl. jag själv med w890 jag hade innan iPhone 3G -08) har fåt lämna in sina lurar minst en gång ofta upprepade gånger under det första året. (Googla på SE WSOD) Vissa modeller är extremt utsatta, vissa andra klarar sig bättre, men jag börjar motvilligt stämma in i kören som klagar på att SE släpper kloner av föregående modell till snordyra priser. Synd för bortsett från iPhone är det SE's menyer och upplägg jag gillar bäst.

Du som har en K850 - köp en lott! ;) Den modellen är definitivt ett av SE's mest ruttna äpplen på senare år.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...